مقایسه آمارهای کرونا در شهریور 99 و 1400 +نمودار

رشد 240 درصدی فوتی های کرونا /خطر باقیست

کدخبر: ۴۳۹۸۱۹
متغیرهای نگران کننده کرونایی در روزهای اخیر روندی نزولی داشته است. با این وجود مقایسه آمار های شهریورماه با سال گذشته نشان می دهد هنوز میزان ابتلا 700 درصد و مرگ ومیر بیش از 240 درصد بیشتر از سال قبل به ثبت رسیده است.
رشد 240 درصدی فوتی های کرونا /خطر باقیست

به گزارش اقتصادنیوز، باوجود کاهش آمارهای ابتلا  و مرگ ومیر در روزهای پایانی شهریور ماه اما هنوز سطح خطر کرونایی در متغیرهای نگران کننده نسبت به سال قبل بالای 100 درصد است.


همچنین ببینید:

>>> فیلم جنجالی از تجمع مخالفان واکسیناسیون کرونا در ایران


 

طبق آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان از یک ماه پیش تاکنون میزان ابتلای روزانه هنوز بالاتر از 15 هزار نفر و مرگ ومیر بیش از 400 نفر به ثبت رسیده است.

رشد بیش از 700 درصدی آمار ابتلا به کرونا در ایران

شمار مبتلایان روزانه به بیماری کرونا در روز 20 شهریور برابر با 16 هزار و 654 نفر به ثبت رسیده است. مقایسه آمار ابتلا به کرونا در شهریورماه در مقایسه با سال قبل نشان می دهد که رشد سالانه این متغیر در ابتدای این ماه برابر با هزار و 800 درصد بوده و در بیستمین روز به سطح 700 درصد رسید.

به عبارت دیگر با وجود افت این متغیر نسبت به روزهای قبل اما هنوز میزان ابتلا به کرونا تقریبا 8 برابر سال گذشته بوده است.

کرونا

رشد حداقل 240 درصدی در فوتی های شهریور

تعداد جانباختگان بیماری کرونا در روز گذشته بنابراعلام وزارت بهداشت و درمان برابر با 444 نفر بود. یک ماه است که آمار مرگ ومیر روزانه این بیماری بالاتر از این سطح به ثبت می رسد.

بررسی رشد سالانه این متغیر مانند ابتلا نشان می دهد این متغیر در میانه شهریور ماه در سطح 490 درصد بوده که اکنون در مسیری کاهشی قرا گرفته است.

با این وجود مقایسه میزان مرگ ومیر در روزهای اخیر هنوز 244 درصد بیشتر از این متغیر در سال گذشته بوده است.

کرونا

رشد 150 درصدی بستری روزانه در کشور

همواره تعدادی از مبتلایان روزانه به بیماری کرونا در کشور دربخش عادی بیمارستان ها بستری می شوند. در همین رابطه در روز 20 شهریور ماه آمارهای وزارت بهداشت اعلام کرد 2 هزار  700 نفر به علت ابتلابه این بیماری در سطح کشور بستری شده اند.

مقایسه این رقم با موقعیت مشابه در سال گذشته نشان میدهد رشد سالانه بستری ها از میزان 622 درصد اکنون به 160 درصد رسیده است.

آمار ها نشان میدهد با وجود آنکه در روزهای اخیر میزان بستری روندی کاهشی به خود گرفته اما هنوز بیش از دو برابر این متغیر در سال گذشته بوده است.

کرونا

رشد بالای 100 درصدی در بیماران بدحال کرونایی شهریور

شمار بیماران بدحال همواره تعیین کننده وخامت اوضاع این بیماری در سطح کشور است. 

اکنون آمار روزانه این متغیر خاکستری کرونایی در سطح کشور نشان می دهد در بخش های آی سی یوی بیمارستانهای کشورمجموعا 7 هزار و 347 نفر بستری بوده اند.

در مرور روند روزانه این شاخص، یک ماه است که آمار بیماران بدحال بالاتر از 7 هزار نفر قرار دارد. 

مقایسه این شاخص با موقعیت مشابه خود در سال گذشته نشان میدهد به طور متوسط رشد سالانه بیماران وخیم معادل با 100 درصد بوده است. به عبارت دیگر در روزهای سپری شده از شهریور ماه تعداد بیمارارن بستری در بخش های ویژه تقریبا دو برابر این موقعیت در سال گذشته بوده است.

درنهایت بررسی های آماری بیان می کند با این که در روزهای اخیر متغیرهای کرونایی کشور  مسیری نزولی گرفته اما هنوز حداقل دوبرابر آمارهای خطرناک ثبت شده در سال گذشته بوده است.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید