افزایش سهم بستری از بیماران کرونا در شهریور 1400

رکوردزنی‌های بی‌سابقه در آمار بیماران بدحال کرونا

کدخبر: ۴۳۶۹۷۸
اقتصادنیوز: امروز 8 شهریورماه 1400 آمارهای ابتلا وفوتی‌های کرونایی در ایران به قله خود در موج پنجم رسیده است. روند درصد بستری‌ها از بیماران در کل کشور نشان می‌دهد در روزهای اخیر سهم بیشتری از مبتلایان به کرونا در بیمارستان ها بستری شده و هنوز در حال افزایش است.
رکوردزنی‌های بی‌سابقه در آمار بیماران بدحال کرونا

به گزارش اقتصادنیوز ، موج پنجم بیماری کرونا در کشور رکورد های بی‌سابقه‌ای را رقم زده و متغیرهای نگران کننده آن را در سطح خطرناکی قرار داده است. در این میان ابتلا و مرگ ومیر کشور به طور میانگین در قله آماری خود ایستاده و متغیرهای بیمارستانی هنوز در حال افزایش هستند.

در این میان روند بیماران بدحال کرونایی کشور در ایران به رکورد خود در روزهای کرونا زده کشور رسیده و نسبت سهم بستری از مبتلایان روزانه در این ایام سیری صعودی اتخاذ کرده است.

کرونا

سطح خطرناک میانگین ابتلا به کرونا در ایران

تعداد مبتلایان روزانه بیماری کرونا در روز 8 شهریور با 7 درصد افزایش نسبت به روز قبل خود در سطح 33 هزار و 780 نفر رقم خورد. میانگین هفت روزه این متغیر نشان می دهد به طور متوسط در روزهای اخیر 35 هزار نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

میانگین آزمایش های اخذ شده در این مدت از افراد مشکوک به کرونا نیز طبق آمارها برابر با 115 هزار و 500 نفر بوده است.

همزمانی رشد تست‌ها با کاهش موقت آمارهای ابتلا نشان از درمان برخی بیماران در مراحل ابتدایی درمان داشته که این امر می‌تواند از خطر این ویروس و ابتلای بیشتر آن کاسته باشد.

در ادامه این افزایش در آمار تست‌ها موجب شده تا نرخ پاسخ مثبت آزمایش کرونا نیز تا سطح 30 درصد تنزل پیدا کرده و از رکوردهای مردادی خود فاصله بگیرد. درپایان مرداد این رقم در حد 60 درصد به ثبت رسیده بود.

با وجود کاهش جزئی ابتلا و نرخ پاسخ مثبت هنوز شیوع ویروس کووید- 19 در کشور در مراحل خطرناکی بوده و احتمال اوج مجدد در آن مشاهده می شود.

کرونا

قله آماری فوتی های کرونا در شهریور

طبق آمارهای وزارت بهداشت و درمان شمار فوتی های روزانه کرونا در روز 8 شهریور برابر با 669 نفر به ثبت رسید. بررسی میانگین هفت روزه این متغیر در ایران نشان می‌دهد به طور متوسط در روزهای اخیر 643 نفر جان خود را بر سر ابتلا به کرونا از دست داده اند. طبق روند این متغیر در کشور این بالاترین میزان میانگین فوتی ها در 560 روز اخیر بوده است.

رویدادهای آماری ثبت شده در متغیرهای بیمارستانی کرونا حاکی از احتمال ادامه افزایش در مرگ ومیر این بیماری در کشور است.

رکورد بیماران بدحال کرونایی در ایران

آمار بیماران بدحال کرونا در ایران در روز 8 شهریور برابر با 7 هزار و 886 نفر بوده و به بیشترین حد خود در تقویم کرونایی ایران رسیده است. با وجود کاهش رشد این متغیر اما هنوز روند بستری بیماران در ایران افزایشی بوده و در شاخه بیماران بدحال کرونایی نیز در حال رکوردزنی است.

کرونا

افزایش نسبت بستری به ابتلا در کشور

در روز 8 شهریور ماه در حدود 4 هزار و 918 نفر به کرونا مبتلا شدند که در مقایسه با روز قبل 36 درصد افزایش داشته است. میانگین هفت روزه بستری این بیماری درکشور نشان می دهد در این مدت به طور متوسط روزانه 4 هزار و 661 از افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان های کشور بستری شده اند.

نسبت این رقم به میانگین ابتلا در کشور برابر با 13.32 درصد ثبت شده که در تابستان سال جاری بی سابقه بوده و همچنان در حال افزایش است. به عبارت دیگر در روزهای اخیر سهم بیشتری از مبتلایان روزانه کرونا در کشور راهی بیمارستان ها می شوند که رکورد خطرناکی به نظر می رسد.

کرونا

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید