رکورد جدید ابتلای روزانه به کرونا؛ 42 هزار و 500 نفر

وضعیت وخیم بیماران بدحال کرونا در ایران +نمودار

کدخبر: ۴۳۲۷۳۸
ابتلا به کرونا در ایران بازهم رکورد دیگری را ثبت کرد. افزایش وضعیت قرمز کرونایی درایران موجب شدتا تعداد بیماران بدحال کرونایی در کشور به مرز 7 هزار نفر رسیده و در مرتبه پنجم جهان از این حیث قرار بگیرد.
وضعیت وخیم بیماران بدحال کرونا در ایران +نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، روند ابتلا به کرونا در روزهای اخیر مسیری صعودی داشته و شروع به رکوردزنی های مکرر در ماه میانی تابستان کرده است.

بالارفتن درجه دما در تمام شهرهای ایران همزمان با افزایش درجه تب کرونایی در سراسر کشور شده و آمارهای خطرناکی را از گسترش نوع دلتای این ویروس به ثبت رسانده است.

شاخه تاثیرگذار و مهم آماری در عددسنجی ویروس کرونا میزان ابتلای روزانه به آن است. رکوردهای متوالی تاریخی از این ویروس در کشور موجب رشد سرسام آور فوتی ها و بستریهای روزانه کرونایی شده است. اما در این میان شاخه ای که در این روزها افسارگسخته تر از قبل در حال ازدیاد بوده شمار بیماران بدحال کرونایی در کشور است.

شکستن رکورد ابتلا به کرونا در 20 مرداد

شمار مبتلایان روزانه بیماری کرونا در ایران در مرداد ماه به بی سابقه ترین میزان خود در تقویم کرونایی ایران رسیده است. در 20 مرداد ماه تعداد مبتلایان به کرونا در ایران برابر با 42 هزار و 541 تن بوده که بیشترین سطح ابتلا به این ویروس در کل تاریخ کرونایی کشور است. مقایسه این آمار با مبتلایان روزانه کشورهای مختلف درکل جهان نشان میدهد میزان سرایت روزانه این بیماری در ایران دومین رکورد را در سراسر جهان داشته و پایین تر از آمریکا، بالاتر از هند ایستاده است.

رکورد زنی های ابتلای روزانه به بیماری کرونا در ایران موجب رشد سایر متغیرهای کرونایی شده و رکوردهای دیگر شاخص های کرونایی کشور را نیز ترقی داده است.

کرونا

روند رو به رشد بستری های کرونا درایران

شمار بستری های روزانه درروز 20 مرداد ماه بنابر آمارهای وزارت بهداشت و درمان در ایران برابر با 4 هزار و 865 نفر بوده است. بالاتر رفتن سطح آمار بستری های روزانه از مرز 4 هزار نفر در مرداد آغاز شده و همچنان ادامه داشت. این در حالی است که در موج های قبلی برخاسته از این بیماری تعداد بستری ها همواره پایین تر از این رقم ثبت می شده است.

بررسی آماری تعداد بستریها را می توان از روند میانگین هفت روزه آن بهره جست. در این محاسبه مشاهده می شود به طور میانگین در هفت روز گذشته روزی 4 هزار و 469 نفر در بیمارستانها بستری شده اند. 

این میزان بیشترین میانگین بستری های روزانه کرونایی در کشور بوده که همچنان در حال افزایش است. در بخش دیگری از این مقایسه نشان داده می شود میانگین رشد افزایش دراین متغیردر روز 20 مرداد برابر با 2.8 درصد بوده است. 

روند رشد میانگین در بستریهای کرونایی در کشور نشان میدهد هرچند نسبت به ماه های ابتدایی سال 1400 سرعت افزایش پایین تری را در این ماه ها تجربه می کنیم اما جهت این افزایش رو به صعود بوده و احتمال اوج گیری مجدد در این شاخه وجود دارد.

در کنار این متغیر تعداد بیماران بدحال کرونایی کشور نیز دراین روزها افزایشی بوده و رکوردهای بی سابقه ای را به ثبت رسانده است.

کرونا

رکورد بی سابقه بیماران بدحال کرونایی در ایران

بخش ویژه بیمارستانهای کشور در ایران در روز 20 مرداد ماه شاهد بستری 6 هزار و 932 نفر بوده که نسبت به روز قبل خود 2.7 درصد افزایش پیدا کرده است.

تعداد بیماران بدحال از دوجهت مهم است. نخست هزینه های درمانی صرف شده برای نجات حال بیماران و دوم شرایط وخیم حال آنها و احتمال افزایش خطر در وضعیت سیاه کرونا.

این متغیر در روزهای اخیر خود به بی سابقه ترین وضعیت در تمام روزهای کرونا زده کشور حتی در بالاترین نقاط موج های اول تا چهارم کرونایی ایران رسیده است.

نزدیک تر شدن بیماران بدحال کرونایی به مرز 7 هزار نفر نشان از لزوم توجه بیشتر به این بخش داشته است.

بررسی دیگری در آمارهای جهانی کرونا نشان میدهد وضعیت ایران در خصوص تعداد بیماران بدحال کرونایی درجهان وخیم تراز قبل شده است. در این مقایسه مشاهده می شود جایگاه ایران در روزهای اخیر، میان سایر کشورهای جهان در شاخص بستری های روزانه در بخش ویژه کرونایی رده پنجم بوده است.

تعداد بیماران بخش ویژه بیمارستانی در آمریکا با سطح 16 هزار و 432  نفر در رده نخست این متغیر بوده و کشورهای هند، برزیل و کلمبیا رکوردهای دوم تا چهارم را به ثبت رسانده اند.

بالاتر بودن آمارهای کرونایی در ایران موجب شده تا متغیر سیاه در ایران روزها بالاتر از 500 نفر به ثبت برسد.

کرونا

مرگ ومیر کرونا در هفت روز گذشته؛ روزی 493 نفر

بنابر آمارهای وزارت بهداشت ودرمان میزان مرگ ومیر کرونا در ایران در روزهای اخیر  برابر با 536 نفر بوده است. این چهارمین روزی است که در تقویم کرونایی ایران شمار جانباختگان در اثر ابتلا به ویروس کووید-19 بالاتر از مرز 500 نفر قرار میگیرد.

اگر این شاخص را نیز مانند بستری ها به صورت میانگین هفت روزه بررسی کنیم محاسبه می شود در هفت روز گذشته در ایران به طور متوسط روزی 493 نفر از مبتلایان به کرونا جان خود را از دست داده اند.

این بالاترین  قله آماری مرگ و میر کرونای ایران در 18 ماه حضور ویروس کرونا در کشور بوده است.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید