امید اسد بیگی به ۲۰ سال حبس محکوم شد

خبر مهم درباره پرونده امید اسد بیگی

کدخبر: ۴۴۷۳۶۳
سخنگوی قوه قضاییه در یک نشست خبری حکم نهایی امید اسد بیگی متهم به مشارکت در اخلال عمده در نظام ارزی و مباشرت در قاچاق عمده ارز را اعلام کرد.
خبر مهم درباره پرونده امید اسد بیگی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، ذبیح‌الله خداییان در نشست خبری ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر و ایام ماه مبارک ربیع را تبریک افزود: ما در روزهای اخیر حادثه تلخ و دلخراش تروریستی در افغانستان را شاهد بودیم که در این حادثه جمع کثیری از مردم مسلمان افغانستان به شهادت رسیدند یا مجروح و مصدوم شدند.

وی ادامه داد: ما ملت ایران شریک غم همه مسلمانان به خصوص مردم مسلمان افغانستان هستیم و این حادثه ترورریستی را قویا محکوم می کنیم و اعلام می کنیم مسئولیت این حوادث علاوه بر گروههای تکفیری برعهده موسسان آنها در منطقه است و بدون شک این حوادث لکه ننگی بر پیشانی آمریکا و حامیان آنها است که نسبت به تشکیل گروههای تکفیری و حمایت از آنها اقدام کردند.

خداییان اضافه کرد: امیدورام با همت و اراده ای که از مردم افغانستان سراغ داریم، هرچه سریع تر شاهد ازبین رفتن این گروه ها باشیم و امنیت پایدار در این کشور برقرار شود.

سخنگوی قوه قضاییه در مورد آخرین وضعیت پرونده هفت تپه گفت: در ارتباط با کسانی که شرکت به آنها واگذار شده و سوء استفاده هایی کرده و مرتکب جرایمی شده بودند؛ اخیرا حکم قطعی پرونده صادر شده است.

وی افزود: در این پرونده اخلال ارزی،  تعداد زیادی از افراد اخلال در نظام ارزی محکوم شدند و از جمله این افراد امید اسدبیگی است.

خداییان گفت: مهرداد رستمی فرزند میرمحمد نیز به ۲۰ سال حبس، پرداخت جزای نقدی و انفصال از خدمات دولتی محکوم شد.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به محکومیت سایر متهمان پرونده هفت تپه افزود: دو نفر از متهمان هر کدام به ۱۵ سال حبس، سه نفر دیگر هر کدام به ۱۰ سال و بیش از ۱۷ نفر هر کدام به ۵ سال حبس محکوم شدند.

وی یادآور شد: اتهام اسدبیگی مشارکت در قاچاق یک میلیارد و ۳۹۶ میلیون یورو و مباشرت در قاچاق دو میلیون و ۸۹۴ هزار یورو بوده است.

به گزارش ایرنا، امید اسدبیگی، در دو  پرونده فساد ارزی متهم ردیف اول بود: نخست، پرونده «۲۱متهم ارزی» و دوم، پرونده موسوم به «مدیران سابق بانک مرکزی». در پرونده نخست، اسدبیگی به «سردستگی سازمان‌یافته اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز و معاملات غیرمجاز ارزهای دولتی» متهم بود و در پرونده دیگر، به پرداخت رشوه‌های کلان به مدیران بانک مرکزی متهم شد.

اسدبیگی در این دو پرونده متهم به دریافت و فروش ۱.۵ میلیارد دلار ارز دولتی و پرداخت هزار سکه رشوه بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید