الکاظمی: عراق با بحران سیاسی مواجه است

کدخبر: ۴۸۹۷۸۰
مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در جریان سخنرانی خود به مناسبت چهل و یکمین سالروز تاسیس سازمان "بدر" گفت: ما برای ایجاد راهکار تلاش می‌کنیم. گاهی اوقات نیز برای ایجاد موانع و انسداد سیاسی تلاش می‌کنیم.
الکاظمی: عراق با بحران سیاسی مواجه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سایت شفق نیوز اعلام کرد، نخست وزیر عراق اعلام کرد که کشورش به خاطر شکست در تشکیل دولت فدرال جدید به رغم گذشت ماه‌ها از برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام، با بحرانی سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در جریان سخنرانی خود به مناسبت چهل و یکمین سالروز تاسیس سازمان "بدر" خاطرنشان کرد: ما برای ایجاد راهکار تلاش می‌کنیم. گاهی اوقات نیز برای ایجاد موانع و انسداد سیاسی تلاش می‌کنیم.

وی در ادامه گفت، مردم نگران آینده و نتایج انسداد سیاسی هستند که احتمال دارد مانع زندگی شود.

نخست وزیر عراق تصریح کرد، مردم عراق به نظام کنونی، دموکراسی واقعی و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت و دولت ایمان دارند.

الکاظمی افزود، در عراق بحران سیاسی وجود دارد و باید پذیرفت که در اداره دولت و قانون اساسی اختلافاتی وجود دارد.

وی تاکید کرد: قبل از قدم برداشتن در مسیر ایجاد راهکار سیاسی باید به فکر بازگرداندن اعتماد و فضاسازی برای آن باشیم.

نخست وزیر عراق اظهار کرد، گروه های سیاسی باید دست از اتهام‌زنی و خیانت به وطن، دین و مذهب بردارند زیرا عراق دیگر به آشوب، دیکتاتوری و درگیری‌ها باز نخواهد گشت.

از سوی دیگر، ساعاتی پس از انتشار فایل صوتی منتسب به سخنگوی داعش که در آن تهدید به حمله تروریستی در واکنش به کشته شدن "عبد الله قرداش"، سرکرده این گروه و "ابو حمزه القرشی"، سخنگوی داعش کرده بود، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای از نیروهای امنیتی خواست تا سطح اقدامات "احتیاطی" را در شهرهای مختلف این کشور بالا ببرند.

"عبد الله قرداش" و  "ابو حمزه القرشی" در اوایل فوریه گذشته در جریان عملیاتی آمریکایی به هلاکت رسیدند و این عملیات توسط یگان‌های ویژه در شهرک "أطمة" سوریه اجرا شد.

دفتر مصطفی الکاظمی پس از نشست شورای وزارتی که شامل وزرای دفاع، کشور، امنیت ملی، رئیس ستاد ارتش و فرماندهان امنیتی بود، این بیانیه را صادر کرد.

در این نشست، روند عملیات امنیتی گروهک‌های تروریستی و باقیمانده‌های اعضای گروه تروریستی داعش و نابودی آخرین مخفیگاه‌های متعلق به آنها مورد بررسی قرار گرفت.

در این بیانیه همچنین آمده است، مصطفی الکاظمی به سرویس امنیتی ذی‌ربط دستور داد تا وظایف میدانی خود را برعهده گرفته و اقدامات احتیاطی را اتخاذ و سطح آمادگی را برای واکنش سریع بالا ببرند.

نیروهای عراقی از هفته گذشته عملیاتی را در استان کرکوک واقع در شمال این کشور اجرا کرده‌اند که هدف از آن پاکسازی مناطق مختلف این استان از باقیمانده‌های گروه تروریستی داعش و افزایش تحرکات خود است.

عراق در سال ۲۰۱۷ پیروزی بر داعش را با باز پس گیری تمامی اراضی که داعش در سال ۲۰۱۴ تصاحب کرده و یک سوم مساحت کشور بود، اعلام کرد؛ اما این تشکیلات همچنان از طریق گروه‌های زیرزمینی خود در مناطق مختلف و گسترده دست به حملات پراکنده می‌زند.

مقامات عراق هزاران تن را به اتهام وابستگی به داعش طی سال‌های گذشته بازداشت کرده‌اند و هنوز جستجوی مظنونان تروریستی ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید