روسیه به فنلاند هشدار جدی داد

کدخبر: ۵۱۵۸۹۱
روسیه اعلام کرد که اقدام فنلاند برای محدود کردن ویزای شهروندان روس با واکنش مسکو روبه رو خواهد شد.
روسیه به فنلاند هشدار جدی داد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، ایوان نچایف معاون سخنگوی وزارت خارجه روسیه پنجشنبه در یک نشست خبری نسبت به محدود کردن صدور ویزا از سوی فنلاند برای شهروندان روس هشدار داد و گفت این اقدام به طور قطع از سوی مسکو با واکنش متقابل روبه رو خواهد شد.

تاس گزارش داد، وی افزود: این اقدام در راستای روسیه هراسی است که در برخی کشورهای اتحادیه اروپا دنبال می‌شود. روسیه به طور حتم در این خصوص به فنلاند واکنش مشابه نشان خواهد داد.

نچایف گفت: وزارت خارجه روسیه بارها موضع خود را در مقابل چنین تصمیماتی اعلام کرده است که نشان دهنده تبعیض نژادی با انگیزه سیاسی علیه روس‌ها است. به نظر ما چنین اقداماتی حاکی از بی‌توجهی فنلاند و کشورهای اتحادیه اروپا به تعهدات بین‌المللی خود است. روسیه به طور حتم به چنین اقداماتی واکنش مناسب نشان خواهد داد.

فنلاند از حامیان طرح اعمال محدودیت صدور روادید شنگن برای روس ها است.

«پکا هاویستو»  وزیر خارجه فنلاند به یورو نیوز گفت: دولت فنلاند محدود کردن برخی از روادید را برای شهروندان روس آغاز خواهد کرد.

وزارت خارجه فنلاند گردشگران روس را به استفاده از خاک این کشور برای عبور به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا متهم کرده است.

این در حالیست که «جوسی تانر» مدیرکل خدمات کنسولی در وزارت امور خارجه، تاکید کرده است که اگر روس‌ها با روادید شنگن فنلاند به جاهای دیگر سفر کنند، این وزارتخانه باید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید