علاج مرد 59 ساله پس از ۴۱۱ روز ابتلا به عفونت کرونا

کدخبر: ۵۳۲۴۰۲
اقتصادنیوز: مرد انگلیسی که به‌مدت ۴۱۱ روز دچار عفونت کرونا شده بود، نهایتا پس از تجویز یک داروی حاوی آمیزه‌ای آنتی‌بادی‌ها از بیماری کووید رهایی یافت.
علاج مرد 59 ساله پس از ۴۱۱ روز ابتلا به عفونت کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، به گفته گروهی از پزشکان در بیمارستانی در لندن این مرد را درمان کرده بودند از طولانی‌ترین موارد کووید در جهان پس از بیمار دیگری است که برای ۵۰۵ روز دچار عفونت شده بود.

زمان احتمالی آغاز کمپین انتخاباتی «ترامپ»

سی بی اس نیوز گزارش داد، ین مرد ۵۹ ساله که به خاطر پیوند کلیه دچار ضعف دستگاه ایمنی شده بود، در ابتدا در دسامبر ۲۰۲۰ آزمایش مثبت کووید پیدا کرد. گرچه علائم این بیمار بهبود پیدا کرد، مثبت بودن آزمایش او به طور متناوب تا ژانویه ۲۰۲۰ ادامه پیدا کرد.

در آن هنگام بیمار سه دوز واکسن کووید دریافت کرد. پزشکان سپس ژنتیک سویه ویروسی را که او را آلوده کرده بود، آنالیز و کشف کردند ویروسی که فرد به آن مبتلا است، سویه‌ای از ویروس اصلی ووهان کرونا است که در پایان سال ۲۰۲۰ در انگلیس شایع بوده است و  این بیمار دچار عفونت طول‌کشنده است.

پزشکان برای این بیمار داروی «رجنرون» (Regeneron)، آمیزه‌ای از آنتی‌بادی‌های مونوکلونال خنثی‌کننده، را تجویز کردند که تاثیربخشی آن بر ضد سویه‌های اولیه کووید تایید شده است، و او توانست ویروس را از بدنش پاک کند.

آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده از ابتدای پاندمی کروناویروس به طور مرتب برای درمان پاندمی کروناویروس به کار رفته‌اند و ترامپ نیز هنگام ابتلا به کرونا با همین آمیزه آنتی‌بادی «رجنرون» درمان شده بود.

اما به گفته این پژوهشگران درمان‌های آنتی‌بادی عمدتا در مقابل سویه‌های بعدی کووید تاثیرشان را از دست داده‌اند.

این پژوهشگران می‌گویند برخی از سویه‌های ویروس به همه درمان‌های آنتی‌بادی در دسترس در بریتانیا و اروپا مقاوم هستند و برخی از افراد دچار ضعف دستگاه ایمنی هنوز در معرض خطر  بیماری شدید هستند.

این بیمار ۵۹ ساله در حال حاضر در وضعیت پایداری قرار دارد و حال عمومی‌اش خوب است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید