تزریق واکسن آنفلوانزا برای این گروه الزامی شد

کدخبر: ۵۳۳۱۵۳
اقتصادنیوز: بنابر اعلام رئیس مرکز بهداشت گرگان، تزریق واکسن آنفلوانزا در گروه‌های پرخطر اعم از مادران باردار، بیماران مبتلا به دیابت، افراد بالای ۶۰ سال، کودکان و غیره الزامی است.
تزریق واکسن آنفلوانزا برای این گروه الزامی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «دکتر موسی‌الرضا شبیهی» رئیس مرکز بهداشت گرگان با اشاره به روند رو به رشد شیوع آنفلوانزا در گلستان، اظهار کرد: به مردم گلستان توصیه می‌کنم آنفلوانزا را جدی بگیرند، در دو سال شیوع کرونایی به ‌دلیل حساسیت بیشتر مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد شیوع زیاد آنفلوانزا نبودیم اما امسال شاهد جهش ژنتیکی آنفلوانزا هستیم.

هشدار هواشناسی؛ باد شدید در 13 استان / برف، تگرگ و باران در ۲۷ استان

وی افزود: کسانی که تاکنون به سرماخوردگی یا آنفلوانزا مبتلا نشدند در شرایط فعلی در صورت ابتلا به آنفلوانزا شدت بیشتری را متحمل می‌شوند، کسانی علائم سرماخوردگی دارند حتما نسبت به قرنطینه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام کنند.

رئیس مرکز بهداشت گرگان تاکید کرد: برای اینکه همه سالم باشیم هنگام داشتن علائم سرماخوردگی حتما از ماسک استفاده کنیم و علاوه بر افراد مبتلا، دیگران هم باید فاصله اجتماعی را رعایت کنند و دست‌های خود را به طور مداوم شست‌وشو دهند.

شبیهی به افراد مبتلا به آنفلوانزا توصیه کرد؛ استراحت کافی داشته باشند و با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی از داروهای موردنیاز برای درمان آنفلوانزا استفاده کنند.

وی از واکسیناسیون رایگان آنفلوانزا برای مادران باردار به عنوان گروه‌های پرخطر خبر داد و ابراز داشت: از آنجایی که در صورت گرفتاری مادران باردار به آنفلوانزا شدت بیماری و احتمال مرگ‌ومیر افزایش می‌یابد واکسیناسیون رایگان این دسته از بیماران در دستور کار قرار گرفت.

رئیس مرکز بهداشت گرگان متذکر شد: تزریق واکسن آنفلوانزا برای کسانی که سنین بالای ۶۰ سال دارند و همچنین افراد سالخورده، کودکان، افراد دیابتی، بیماران خاص و با سابقه شیمی درمانی الزامی است و هر ساله نیز باید نسبت به تکرار آن اقدام کنند چراکه در صورت ابتلای این گروه‌ها به آنفلوانزا، شدت بیماری و احتمال مرگ‌ومیر بیشتر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید