وزیر خارجه سابق پاکستان بازداشت شد

کدخبر: ۵۷۳۰۲۶
بعد از عمران خان، سه تن از اعضای ارشد حزب او از جمله «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه سابق پاکستان بازداشت شدند.
وزیر خارجه سابق پاکستان بازداشت شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در حالی که دولت پاکستان ارتش را برای کمک به پایان دادن به ناآرامی مرگبار در پی بازداشت عمران خان مستقر کرده، مقام‌های این کشور پنجشنبه (۱۰ مه) یکی از رهبران ارشد حزب عمران خان نخست‌وزیر سابق را بازداشت کردند. 

طبق بیانیه منتشر شده روی توییتر «شاه محمود قریشی» که در کابینه عمران خان در دوران چهار سال نخست‌وزیری وی به عنوان وزیر خارجه خدمت کرده، او شبانه بازداشت شد.

به گزارش رویترز، «اسد عمر» و «فواد چودری» دو نفر دیگر از رهبران حزب «تحریک انصاف» پاکستان هم چهارشنبه بازداشت شدند. 

خشونت‌های ناشی از بازداشت سه‌شنبه خان از سوی آژانس ضد اختلاس این کشور، بی‌ثباتی در این کشور ۲۲۰ میلیون نفری که با بحران شدید اقتصادی و تاخیر کمک مالی صندوق بین‌المللی پول از نوامبر دست و پنجه نرم می‌کند را تشدید کرده است. 

معترضان به ساختمان‌های نظامی هجوم برده و محل سکونت یک ژنرال ارشد ارتش را در شهر شرقی لاهور غارت کردند. سایر ساختمان‌های دولتی هم مورد حمله قرار گرفته و توسط معترضان به آتش کشیده شده است. دستکم پنج نفر در این خشونت‌ها جان باخته‌اند. 

دولت فدرال پاکستان چهارشنبه با درخواست دو ایالت «پنجاب» و «خیبر پختونخوا» که هر دو پایگاه‌های خان هستند و اسلام‌آباد پایتخت فدرال برای اعزام نیرو به منظور بازگرداندن نظم موافقت کرد. پلیس بیش از هزار و ۳۰۰ نفر را در جریان اعتراضات در پنجاب زادگاه خان دستگیر کرده است. 

دیروز رسانه‌های محلی پاکستان گزارش دادند دادگاهی در این کشور عمران خان  را به فروش غیرقانونی هدایای دولتی متهم کرد.

نخست‌وزیر سابق پاکستان که با چند پرونده قضایی روبروست، سه‌شنبه هنگام حضور در جلسه دادگاه عالی اسلام‌آباد به منظور بررسی اتهامات فساد مالی بازداشت شد. 

چند ماه است که پلیس به دنبال بازداشت این سیاستمدار بوده است. وی متهم است که اطلاعات مربوط به هدایای دریافتی را مخفی کرده و اشیای قیمتی دولتی را فروخته است.

عمران خان آوریل ۲۰۲۲ با رای عدم اعتماد پارلمان پاکستان از نخست‌وزیری برکنار شد. او برکناری خود از قدرت را غیرقانونی و بخشی از توطئه غربی خوانده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید