هشدار امنیتی سفارت آمریکا در پاکستان به شهروندانش

کدخبر: ۵۷۳۷۵۸
سفارت آمریکا برای شهروندان آمریکایی مقیم این کشور هشدار امنیتی صادر کرده است. قرارهای معمول کنسولی هم دوشنبه لغو شد.
هشدار امنیتی سفارت آمریکا در پاکستان به شهروندانش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، همزمان با تداوم ناآرامی‌ها در پاکستان، سفارت آمریکا برای شهروندان خود در پاکستان هشدار امنیتی صادر و قرارهای معمول در سفارت خود در «اسلام آباد» را برای روز دوشنبه لغو کرد.

به گزارش منابع خبری، سفارت آمریکا در شهر «اسلام آباد» پایتخت پاکستان قرارهای معمول کنسولی را برای دوشنبه لغو کرد. سفارت آمریکا همچنین برای شهروندان آمریکایی مقیم این کشور هشدار امنیتی صادر کرده است.

سه شنبه گذشته، بعد از بازداشت «عمران خان»، نخست وزیر سابق اعتراضات و درگیری‌های شدید در شهرهای مختلف پاکستان صورت گرفت که به کشته شدن حداقل ۸ نفر و بازداشت حدود ۲ هزار نفر انجامید. دادگاه عالی پاکستان جمعه گذشته بازداشت عمران خان را غیرقانونی خواند. 

در این هشدار آمده که سفارت همچنان برای خدمات اضطراری باز و در دسترس است، اگرچه همچنان رفت و آمد پرسنل سفارت محدود شده است. در ادامه این اطلاعیه آمده است که سرکنسولگری‌های ایالات متحده در شهرهای «کراچی» و «لاهور» برای قرارهای معمول کنسولی باز هستند.

این سفارتخانه به شهروندان آمریکایی اختلالات احتمالی در خدمات تلفن همراه را یادآوری کرد و در صورت سفر در داخل پاکستان، باید برنامه‌های ارتباطی اضطراری را در نظر بگیرند.

منابع خبری گزارش کردند که شبکه‌های اجتماعی «فیسبوک»، «یوتیوب» و «توییتر»  در  این کشور از دسترس خارج شدند. وزارت کشور پاکستان  سه شنبه گذشته در بحبوحه ناآرامی‌ها پس از دستگیری  عمران خان خدمات پهنای باند تلفن همراه را در سراسر کشور کاهش داد و دسترسی به فیس بوک، یوتیوب و توییتر را مسدود کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «از شهروندان آمریکایی خواسته می‌شود برای به‌روزرسانی‌های امنیتی و برنامه‌ریزی تردد در جاده‌ها به رسانه‌های محلی توجه کنند.»

سفارت ایالات متحده در پاکستان به شهروندان خود به شدت توصیه کرده که از تجمعات بزرگ، سفرهای غیرضروری خودداری کنند و مراقب محیط اطراف باشند.

معترضان در مخالفت با بازداشت عمران خان به برخی نهادهای نظامی حمله کرده و برخی ساختمان‌ها و اماکن دولتی را به آتش کشیدند. دولت در واکنش به این وضعیت، ارتش را برای کمک به برقراری نظم فراخواند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید