۱۰ غذای گران‌قیمت جهان/ خوراکی ایرانی در صدر گران ترین ها

کدخبر: ۵۸۵۶۴۶
یک روزنامه آمریکایی گران قیمت‌ترین غذا‌های جهان را فهرست کرد که در آن نام غذاهایی، چون خاویار الماس و زعفران هم دیده می‌شود.
۱۰ غذای گران‌قیمت جهان/ خوراکی ایرانی در صدر گران ترین ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اطلاعات آنلاین، روزنامه آمریکایی usatoday مطلبی درباره گران‌ترین غذاهای جهان منتشر کرده است که در ادامه می‌خوانید.

خاویار الماس (Almas Caviar)

این پنج مجری پرطرفدار زن برای همیشه از صداوسیما خداحافظی کردند
خاویار الماس از ماهیان خاویاری ماده آلبینو بلوگا با سن ۱۰۰ سال به دست می‌آید و در بعضی نقاط دریای خزر یافت می‌شود.
خاویار الماس با مزه کره و آب نمک با طعم خامه‌ای و کاملاً آجیلی به قیمت ۳۴۵۰۰ دلار در هر کیلوگرم به فروش می‌رسد.

زعفران
زعفران ادویه‌ای است که از کلاله خشک شده گل زعفران ساخته می‌شود و طعم و بویی منحصر به فرد دارد. هر گرم زعفران بین ۱۰ تا ۲۰ دلار به فروش می‌رسد. زعفران به طور معمول در ایران کشت می‌شود و یکی از مواد رایج در غذا‌های اسپانیایی، ایرانی، مراکشی و هندی است.

واریزی ویژه به حساب این 2 گروه

کوبی بیف
کوبه نوعی گوشت گاو است. برای اینکه گاو به عنوان کوبه در نظر گرفته شود، باید در استان هیوگو در غرب ژاپن متولد، بزرگ و پردازش شود. در ایالات متحده، گوشت گاو کوبی می‌تواند ۲۵ تا ۵۰ دلار در هر اونس و بیشتر در رستوران‌ها قیمت داشته باشد. 

ماهی تن آبی
ماهی تن آبی یکی از اصلی‌ترین غذا‌های سوشی و ساشیمی در ژاپن است که دارای طعم کره ای، طعم غنی و بافت لطیف است. به دلیل محبوبیت آن در سراسر جهان، صید بی رویه در اقیانوس اطلس، اقیانوس آرام و اقیانوس هند باعث شده است که ماهی تن آبی در حال حاضر به گونه‌ای در معرض خطر انقراض تبدیل شود.

ترافل سفید
ترافل سفید یا ترافل آلبا گران‌ترین ترافل جهان است که عمدتاً در منطقه پیمونت ایتالیا و همچنین بخش‌هایی از کرواسی و اسلوونی یافت می‌شود. یک اونس ترافل سفید می‌تواند بیش از ۲۵۰ دلار باشد.

ورق طلا خوراکی
ورق‌های طلای خوراکی اغلب برای کاربرد‌های تزئینی روی کیک یا شیرینی قرار می‌گیرند و تا زمانی که بین ۲۲ تا ۲۴ قیراط باشند کاملاً خوراکی هستند. قیمت ورق‌های طلای خوراکی حدود ۱۶۹ دلار تا بیش از ۱۵۰۰۰ دلار در هر پوند است.

قهوه کپی لواک (Kopi luwak)
این قهوه از دانه‌های قهوه‌ای تهیه می‌شود که توسط درختان نخل آسیایی، نوعی حیوان گربه‌مانند اندونزی به نام سیوت، خورده و دفع می‌شود. در داخل دستگاه گوارش، دانه‌ها تخمیر و تجزیه و بعد از شسته شدن برشته می‌شود. یک پوند از این قهوه می‌تواند ۶۰۰ دلار باشد و یک فنجان از آن تنها ۱۰۰ دلار قیمت دارد.

عسل الویش
عسل الویش از غاری به عمق ۱۸۰۰ متر در شهر آرتوین ترکیه تهیه می‌شود. این عسل در هیچ کندوی مصنوعی تولید نشده و به طور طبیعی توسط زنبور‌های وحشی با جمع آوری گرده گل‌های وحشی جنگل‌های اطراف تولید می‌شود. طعم خاص این عسل کاملاً طبیعی موجب شده هر کیلوگرم آن به قیمت ۵۳۳۰ دلار به فروش برسد.

ذهام
ژامبون ایبری (Jamón Ibérico) از ساق پای یک خوک سیاه به دست می‌آید که بین ۲۴ تا ۳۶ ماه بالغ می‌شود و در پرتغال و اسپانیا تولید می‌شود. پس از فرآوری، گوشت را نمک زده، خشک می‌کنند و تا سه سال سن می‌دهند. می‌تواند بین ۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دلار هزینه داشته باشد. 

صدف
صدف‌ها در آب‌های شور در امتداد سواحل ایالات متحده یافت می‌شوند و صدف‌های کینگ خلیج تابوتی نزدیک به هفت سال طول می‌کشد تا به طور کامل بالغ شوند. صنعت صدف شاهد عرضه کم و تقاضای سنگین بود و یک گونی صدف ۷۰ دلاری در اسکله تولید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی