هشدارهای هلال احمر به مسافران/ امدادرسانی 650 نفر

کدخبر: ۶۳۰۶۴۸
اقتصادنیوز: رییس سازمان امداد نجات هلال‌احمر از امدادرسانی به ۶۵۰ نفر در حوادث جوی خبر داد و تأکید کرد: علاقه‌مندان کوهنوردی تا ۴۸ ساعت پس از پایان وقوع بارش برف و باران از صعود بپرهیزند.
هشدارهای هلال احمر به مسافران/ امدادرسانی 650 نفر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بابک محمودی با اشاره به بارش برف و باران در ۱۰ استان کشور گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۰ استان کشور به ۶۵۰ نفر از هموطنان که درگیر برف و باران بودند، امدادرسانی شد.

وی افزود: همچنین در این مدت ۴۸ نفر اسکان اضطراری و ۲۰ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

محمودی در ادامه از علاقه مندان کوهنوردی خواست تا ۴۸ ساعت پس از پایان وقوع بارش برف و باران از صعود بپرهیزند و گفت: در این مدت امکان وقوع بهمن وجود دارد.

خبر مرتبط
مردم این استان برای کولاک‌برف آماده باشند

هواشناسی در اخطاریه سطح نارنجی، نسبت به آبگرفتگی در مناطق ساحلی و جلگه ای، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، اختلال در تردد و لغزندگی در ‌ارتفاعات و محورهای کوهستانی به علت کاهش دید، بارش و کولاک برف و یخبندان و فزایش مصرف حامل های انرژی به علت کاهش محسوس دما در مازندران هشدار داد.

وی در خصوص رانندگی در جاده‌هایی که دچار برف و لغزندگی هستند، گفت: رانندگانی در این مدت امکان رانندگی دارند که توانایی و مهارت راندن ماشین در شرایط سخت را داشته باشد.

رئیس سازمان امداد نجات کشور گفت :همچنین از رانندگان می‌خواهیم با باک پر از بنزین، در جاده‌هایی که دچار برف و باران هست رانندگی کنند تا در صورت گیر افتادن در جاده امکان روشن نگه داشتن بخاری خودرو را برای مدت زیاد داشته باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید