پای قضات به مدارس این شهرستان باز شد

کدخبر: ۶۳۴۰۲۵
اقتصادنیوز: پای قضات به مدارس جیرفت باز شد اما حضور آنها نه برای احکام و قضاوت بلکه برای آموزش کودکان و نوجوانان به عنوان آسیب پذیرترین افراد جامعه است.
پای قضات به مدارس این شهرستان باز شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از روابط عمومی دادگستری شهرستان جیرفت، رییس دادگستری و شورای پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان روز دوشنبه در این رابطه گفت: طرح قاضی در مدرسه در مراکز آموزشی این شهرستان آغاز شده است.

اصغرستایی مختاری اظهار کرد: مدرسه به عنوان پرجمعیت‌ترین ایستگاه تعلیم و تربیت نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع جرم بر عهده دارد از همین رو آموزش و اطلاع‌رسانی باید در سنین کم انجام شود تا این آموزه‌ها در فرد نهادینه شود.

وی افزود: با حضور قضات در مدارس، دانش‌آموزان با مسائل حقوقی، مفاهیم جرم و راهکارهای پیشگیری از آن آشنا شده و اطلاعات مفیدی به دانش‌آموزان و والدین آنها ارائه می‌شود.

ستایی مختاری افزود: در این طرح با بررسی پرونده‌های محاکم اطفال و نوجوانان و ارتباط با قضات و مشاوران خانواده و همچنین کارشناسان و مشاوران آموزش و پرورش، مسائل و آسیب های اولویت‌دار و پرتکرار مشخص و با برنامه‌ریزی موثر مفاهیم و راهکارهای پیشگیری از آن‌ها در اجرای طرح قاضی در مدرسه اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: مواردی همچون آسیب‌های فضای مجازی، پیشگیری از اعتیاد و پیشگیری از خشونت، از مفاهیمی است که در این طرح در خصوص آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

ستایی مختاری ضمن تشکر از ریاست آموزش و پرورش و کارشناسان واحد پیشگیری آموزش و پرورش، اعلام کرد این طرح در سال آینده نیز ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی