ادعاهای عجیب یک نماینده مجلس؛

تماس وزیر خارجه آمریکا با وزیر خارجه رئیسی /درخواست مهدی هاشمی در زندان اوین چه بود؟

کدخبر: ۵۳۵۴۱۸
یک نماینده روحانی مجلس مدعی شد؛ وزیر خارجه بیان کرد شبی که اوین آتش گرفت تازه وارد خانه شدم، هنوز کتم را درنیاورده بودم که وزیر خارجه آمریکا زنگ زد و گفت ما چهار زندانی در اوین داریم که قرار است تبادل شود. اتفاقی برایشان پیش نیاید.
تماس وزیر خارجه آمریکا با وزیر خارجه رئیسی /درخواست مهدی هاشمی در زندان اوین چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بیست و سوم مهرماه زندان اوین آتش گرفت و شرایط برای زندانیان در بند سخت شد. مردم به سمت زندان رفتند و ماموران آتش نشانی هم تلاش می کردند تا آتش را خاموش کنند. تهران ساعت های سختی را چشت سر می گذاشت. حالا یک نماینده مجلس گفته آمریکا زندان اوین را در شمال پایتخت ایران آتش زده است.

جواد نیک‌بین در مراسم اختتامیه چهاردهمین نشست هم‌اندیشی سالانه ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌ و پرورش، صحبت‌های جالبی درباره آتش سوزی زندان اوین مطرح کرده که در ادامه مهم‌ترین بخش‌های آن را می‌خوانید.

*اگر بخواهیم اغتشاشات خیابانی و امثالهم از کشور جمع شود، راهش روح‌الله است. امام راحل که بعد از غیبت صغری مثل و شبیه آن نیامده. کاری کرد و جملاتی گفت که از جای دیگر گرفته می‌شد.

*ایشان فرمود یاران من در قنداق هستند. ما مقصریم؛ من جواد نیک‌بین مقصرم؛ این آشوب‌ها و اعتراضات را فرافکنی نکنیم؛ موضوع دشمن و خارج از کشور سر جای خود.

*وزیر خارجه بیان کرد شبی که اوین آتش گرفت تازه وارد خانه شدم، هنوز کتم را درنیاورده بودم که وزیر خارجه آمریکا زنگ زد و گفت ما چهار زندانی در اوین داریم که قرار است تبادل شود. اتفاقی برایشان پیش نیاید؛ من گفتم خبری نیست؛ وزیر خارجه آمریکا ۴۰ دقیقه قبل از اینکه ما اطلاع داشته باشیم، اطلاع داشت.

*اوین را خودشان با آدم‌های خودشان آتش زدند. مهدی هاشمی ۳۰ روز قبل با اصرار درخواست می‌دهد به بندی برود که همه هستند اما صبح شبی که می‌خواهد آتش‌سوزی شود، درخواست می‌کند بازگردد همان جایی که بوده است.

*رفتار فقط با افکار قابل تغییر است. با زور و تهدید نمی‌شود کاری انجام داد؛ همان‌طور که رضاخان نتوانست با زورچادر از سر بکشد. برای تغییر رفتارهای انسان نیاز به تغییر فکرها داریم؛ تغییر افکار هم فقط در سنینی است که شما با آن همکاری و ارتباط دراید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید