تحلیلگران چینی مدعی شدند؛

آماده‌سازی ارتش آمریکا برای جنگ با چین

کدخبر: ۵۵۲۳۰۴
اقتصادنیوز: تحلیلگران چینی در مقاله‌ای در رسانه‌های این کشور اعلام کردند که اظهارات اخیر یک مقام آمریکا نشان می‌دهد که ارتش این کشور درحال آماده سازی برای جنگ با چین بر سر تایوان است.
آماده‌سازی ارتش آمریکا برای جنگ با چین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،‌ مایک مینیهان (Mike Minihan) رئیس فرماندهی تحرک هوایی ارتش آمریکا اخیرا در یادداشتی به افسران تحت فرمانش نوشت پیش‌ بینی می‌کند که آمریکا و چین تا ۲ سال آینده وارد جنگ خواهند شد و آن‌ها باید خودشان را «برای خالی کردن یک خشاب با شلیک به سر آماده کنند» .

نگرانی عمیق دبیرکل ناتو از قابلیت‌های جدید نظامی چین

چاینا مورنینگ پست گزارش داد، ژو فنگ، استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه نانجینگ گفت: به نظر می‌رسد که ارتش آمریکا از این هشدارها استفاده می‌کند تا موضع خود را شفاف‌تر اعلام کند. پیام ارتش آمریکا این است که اگر چین قصد حمله به تایوان را داشته باشد, آمریکایی‌ها باید با مداخله نظامی واکنش نشان دهند.

وی افزود: چنین هشدارهایی می‌تواند خلبانان آمریکایی را به رفتاری خشن‌تر در رویارویی با خلبانان چین تشویق کند و این امر خطر درگیری را افزایش می‌دهد.

به گفته کارشناسان نظامی چین و تحلیلگران چینی-آمریکایی، تحولات نشان می‌دهد که تصمیم واشنگتن برای مداخله نظامی به نفع تایوان قوی‌تر می‌شود.

سونگ ژونگ پینگ، یک مقام سابق ارتش چین اعلام کرد که خطر درگیری میان ارتش چین و آمریکا افزایش یافته است زیرا هر دو طرف رزمایش‌های آماده‌سازی را تشدید کرده‌اند و تنش‌ها نیز افزایش یافته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای خبری آمریکایی «هیل» به نقل از «مایکل مکال» (Michael McCaul) نماینده ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان نوشت: «با بودن جو بایدن در کاخ سفید خطر درگیری چین با تایوان "بسیار بالا" است.»

همکاری نظامی فرانسه و استرالیا برای کمک به اوکراین

این نماینده جمهوریخواه با بیان اینکه آمریکا باید خود را برای این موضوع آماده کند، افزود: این مساله را می‌توان پیش بینی کرد که تا وقتی بایدن بر سرکار است و با توجه به عملکرد ضعیف وی در خروج از افغانستان که منجر به حمله پوتین به اوکراین شد، احتمال درگیری چین با تایوان در منطقه هند و اقیانوسیه بسیار بالا است.

براساس این گزارش، گفته‌های این نماینده مجلس نمایندگان آمریکا بدنبال اظهارات هفته گذشته «مایک مینیهان» (Gen. Mike Minihan) ژنرال چهارستاره نیروی هوایی آمریکا است که به شبکه خبری «ان بی‌سی نیوز» گفته بود که به باور وی آمریکا تا سال ۲۰۲۵ در جنگ با چین خواهد بود.

بنابراین گزارش مکال درباره این اظهار نظر گفت که امیدوار است این گفته اشتباه باشد، اما متاسفانه فکر می‌کنم که این ژنرال درست می‌گوید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید