بورل: ارسال سلاح از چین به روسیه خط قرمز ماست

کدخبر: ۵۵۶۵۶۱
اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: من نگرانی شدید خود را درباره ارسال سلاح از پکن به روسیه به وزیر خارجه چین ابراز کردم.
بورل: ارسال سلاح از چین به روسیه خط قرمز ماست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته ارسال سلاح از چین به روسیه خط قرمز بروکسل خواهد بود.

هشدار بورل دو روز بعد از آن مطرح شده که «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا گفت چین احتمالاً در حال بررسی ارسال سلاح‌های کشنده به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین است.

فوری/بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران / دو وزیر تحریم شدند

پیام آمریکا به روسیه پیش از سفر بایدن به اوکراین

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره گفت‌وگویی که روز شنبه با وانگ یی، وزیر خارجه چین انجام داده بود گفت: «من نگرانی شدید خود را ارسال سلاح از چین به روسیه ابراز کردم. از او خواستم این کار را انجام ندهد و نه تنها ابراز نگرانی کردم بلکه گفتم که این مسئله، خط قرمزی در روابط ما خواهد بود.»

بورل در ادامه گفت: «او به من گفت که این کار را نخواهند کرد و برنامه‌ای برای انجام آن نداریم اما ما گوش‌به‌زنگ خواهیم بود.»

پایگاه پولیتیکو نوشته دیگر وزیران خارجه اتحادیه اروپا که در یک نشست شورای روابط خارجی در بروکسل شرکت کرده بودند نیز به پکن هشدار دادند از این «خط قرمز» عبور نکند.

وزیر خارجه سوئد که ریاست چرخشی شورای اتحادیه اروپا را به عهده دارد  گفت چنانچه چنین تصمیمی از سوی چین اتخاذ شود قطعاً تبعات خواهد داشت. او گفت که اتحادیه اروپا در این موضوع کاملاً در کنار ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

وزیر خارجه لیتوانی هم گفت که چنانچه چین به روسیه سلاح ارسال کند اتحادیه اروپا با آمریکا همسو خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید