تاثیر مخرب انفجار نورد استریم بر اتحاد ناتو / احتمال خروج برخی کشورها از ناتو

کدخبر: ۵۵۷۶۸۶
اقتصادنیوز: روزنامه‌نگار آمریکایی در یک اقدام افشاگرانه مدعی شد اقدام واشنگتن در منفجر کردن نورد استریم ممکن است منجر به خروج برخی کشورها از ناتو شود.
تاثیر مخرب انفجار نورد استریم بر اتحاد ناتو / احتمال خروج برخی کشورها از ناتو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روزنامه نگار افشاگر آمریکایی گفت که اقدام ایالات متحده در منفجر کردن خط لوله‌های نورد استریم ممکن است منجر به خروج برخی کشورها از ناتو شود.

گفت‌وگوی ضدایرانی وزیر جنگ اسرائیل با مقام آمریکایی

سیمور هرش  در مصاحبه‌ای با تارنمای کانادایی «وسترن استاندارد» با بیان اینکه اقدام آمریکا در مورد نورد استریم تاثیر منفی بر اتحاد ناتو دارد، اظهار کرد: اکنون پرسش این است که کدام کشور اول از دیگران ناتو را ترک می‌کند.

رسانه‌ها در ۲۷ سپتامبر سال گذشته میلادی «تخریب بی‌سابقه‌ای» در خطوط نورد استریم گزارش کردند. همچنین زلزله‌شناسان سوئدی دو انفجار را در ۲۶ سپتامبر در مسیرهای خط لوله ثبت کردند.

فدراسیون روسیه پس از آسیب به این دو خطوط لوله گاز پرونده‌ای را در مورد یک اقدام تروریستی بین‌المللی آغاز کرد.

سیمور هرش هشتم فوریه در مقاله‌ای به نقل از یک منبع آگاه اظهار کرد که مواد منفجره در زیر خطوط لوله گاز نورد استریم ۱ و نورد استریم ۲ در ژوئن ۲۰۲۲ تحت پوشش رزمایش «بالتاپس ۲۲» ناتو توسط غواصان نیروی دریایی ایالات متحده با حمایت متخصصان نروژی کار گذاشته شد.

به گفته هرش، تصمیم برای انجام این عملیات توسط جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پس از ۹ ماه گفت‌وگو با مقامات دولت در مسائل امنیت ملی اتخاذ شد.

فاز جدید جنگ اوکراین و روسیه / خیز بلند زلنسکی برای بازپس‌گیری کریمه

وی در مصاحبه با وسترن استاندارد گفت که آمریکا این خطوط انتقال گاز را منفجر کرد تا متحدان اروپایی خود را در مقابل روسیه قرار دهد.

هرش افزود: بایدن مرتکب یک اشتباه بزرگ شد. وضع را خراب کرد. او به آلمان و ناتو اعلام کرد؛ وقتی کار به هل دادن برسد شما را از روی دیوار پرت می‌کنم. اگر در این زمستان سردتان بشود اهمیتی برایم ندارد. اگر پول کافی به اوکراین ندهید آزارتان می‌دهم.

هرش تاکید کرد: بایدن دروغ گفت. حالا هم دروغ می‌گوید تا ما را به جنگ بکشاند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید