امیرعبداللهیان:

دریچه مذاکرات درباره برجام همچنان باز است /همکاری دفاعی ایران با روسیه علیه هیچ کشوری نخواهد بود

کدخبر: ۵۶۳۸۷۳
اقتصادنیوز: وزیر امورخارجه کشورمان معتقد است دریچه گفت‌وگو همچنان باز است و درباره بازگشت طرفین به تعهداتشان مذاکره خواهیم کرد.
دریچه مذاکرات درباره برجام همچنان باز است /همکاری دفاعی ایران با روسیه علیه هیچ کشوری نخواهد بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه که به روسیه سفر کرده است، در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره برجام گفت: دریچه مذاکرات در مورد برجام همچنان باز است و یکی از موارد گفت‌وگوها با آقای لاوروف، برجام و بازگشت طرف‌ها به تعهدات‌شان خواهد بود.

اعتراف سنگین وزیر دفاع آمریکا درباره ایران/83 بار حمله به پایگاه نظامی

وی افزود: در دور جدید گفت‌و گوهای ایران و ۴+۱ که در وین ماه‌ها به طول انجامید روسیه نقش مهمی ایفا کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: همکاران ما در  روسیه همچنان به تلاش خود برای بازگشت همه طرف‌ها به گفت‌وگوها ادامه می‌دهند و طبعا یکی از موضوعات مورد گفت‌وگوها برجام خواهد بود.

امیرعبداللهیان در مورد ابراز نگرانی آمریکا از همکاری دفاعی روسیه و ایران با استناد به ادعای وال استریت ژورنال مبنی بر دریافت تجهیزات نظارتی و سایبری از روسیه در ازای  ارسال پهپاد به این کشور گفت: طبعا همکاری‌های دفاعی یکی از موضوعات در دستور کار مشترک تهران و مسکو است و همکاری های ما علیه هیچ طرفی نخواهد بود.

وزیر خارجه در ارزیابی از  روابط ایران و روسیه و این که چه موضوعاتی در دیدار  با همتای روسی اش باید مورد گفت و گو قرار گیرد؟ گفت: ارزیابی مناسبات تهران و مسکو به ویژه در یک سال و نیم گذشته ارزیابی مثبتی است . حجم تبادل تجاری ما در یک و نیم سال گذشته به بیش از ۳.۵ برابر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: پرونده‌های متنوع روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف کاملا فعال شده و دو طرف در تمام بخش‌های همکاری از پیشرفت مناسبات در راستای منافع دو ملت و دو کشور ابراز رضایت داریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید