هشدار تروئیکای اروپا به ایران/ تحریم‌های سازمان ملل بر می‌گردد

کدخبر: ۵۷۱۸۶۵
رویترز گزارش داد که مقام‌های غربی نگران هستند که ایران در صورت افزایش سطح غنی‌سازی ۹۰ درصدی اورانیوم در ایران، در منطقه مسابقه تسلیحاتی راه بیفتد.
هشدار تروئیکای اروپا به ایران/ تحریم‌های سازمان ملل بر می‌گردد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، خبرگزاری رویترز  گزارش داد که تروئیکای اروپایی به ایران اعلام کرده‌اند که پیامد افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم به ۹۰ درصد، بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران خواهد بود. 

در این گزارش آمده است که به‌رغم ادامه مشغولیت آمریکا و اروپا به درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین، چالش برنامه هسته‌ای ایران نیز همچنان به قوت خود باقی است.

رویتز در ادامه نوشت که در حالی که برخی مشاوران کاخ سفید ترجیح می‌دهند که در میانه تنش‌های روسیه و چالش مقابله با جاه‌طلبی‌های سیاسی و نظامی چین، پرونده برنامه هسته‌ای ایران را نیز به اولویت‌های «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا اضافه نکنند، اما مقام‌ها و تحلیلگران این کار را عملی نمی‌دانند.

یک دیپلمات غربی در این‌باره به رویترز گفت که در شرایطی که آمریکا درگیر مسأله روسیه و اوکراین است، تمایل ندارد جبهه جدیدی در مذاکرات با ایران باز کند و به همین تمام تلاش‌ خود را برای ممانعت از غنی‌سازی ۹۰ درصدی توسط ایران انجام می‌دهند. 

در ادامه آمده است که مقام‌های غربی نگران هستند که ایران در صورت افزایش سطح غنی‌سازی ۹۰ درصدی اورانیوم در ایران، در منطقه مسابقه تسلیحاتی راه بیفتد. 

از طرف دیگر یک مقام ارشد هسته‌ای ایران که نامش فاش نشده است، گفت که این کشور هرگز زیر بار بازگشت تحریم‌های سازمان ملل نخواهد رفت و پیامدهای این اقدام احتمالی بر عهده غرب خواهد بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید