ترکیه برای اولین بار موشک کروز شلیک کرد + فیلم

کدخبر: ۵۷۳۲۶۱
اقتصادنیوز: اسماعیل دمیر، رئیس سازمان صنایع دفاعی ترکیه از شلیک یک موشک کروز به وسیله پهپاد بیرقدار آکینجی خبر داد.
ترکیه برای اولین بار موشک کروز شلیک کرد + فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رئیس سازمان صنایع هوایی ترکیه در صفحه توئیتر خود با انتشار ویدئویی از شلیک یک موشک کروز از نوع «چاکر» از پهپاد «بیرقدار آکینجی» خبر داد.

ترور یکی دیگر از فرماندهان ارشد سرایاالقدس

به نوشته اسماعیل دمیر، این اولین بار در جهان است که یک پهپاد اقدام به شلیک موشک کروز می‌کند. اسماعیل دمیر افزود: «موشک کروز چاکر با موتور کاملا بومی، با دقت به هدف برخورد کرد. این موشک هدیه صنایع دفاعی به قرن [بیست و یکم] ترکیه است».

 شرکت صنایع موشکی ROKETSAN ترکیه در مارس سال گذشته میلادی از موشک کروز «چاکر»  Çakır رونمایی کرد. این موشک با برد ۱۵۰ کیلومتری قادر است که از سکوهای زمینی، دریایی و هوایی پرتاب شود.

شلیک موشک کروز از پهپاد پس از آن است که نیروی دریایی ترکیه در دهم فروردین نیز برای اولین بار از عرشه قایق بدون سرنشین خود به نام «مارلین» یک فروند موشک کروز با سوخت جامد شلیک کرد. در این آزمایش یک موشک کروز RAVEN با سوخت جامد ساخت شرکت TÜBİTAK SAGE ترکیه به وسیله کنترل از راه دور با موفقیت شلیک شد.

به گفته ناظران، همزمان با نزدیک شدن موعد انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه (یکشنبه ۲۴ اردیبهشت) دولت این کشور حساب ویژه‌ای بر روی دستاوردهای نظامی در تبلیغ انتخاباتی اردوغان باز کرده و در بسیاری شهرها نمایشگاههایی با موضوع دستاوردهای نظامی دایر شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید