تماس تلفنی زلنسکی با ریشی سوناک + جزئیات

کدخبر: ۵۷۳۲۹۴
اقتصادنیوز: زلسنکی در تماس تلفنی با نخست وزیر انگلیس، از ارسال موشک‌های دوربرد این کشور موسوم به «استورم شدو» (Storm Shadow) به اوکراین قدردانی کرد.
تماس تلفنی زلنسکی با ریشی سوناک + جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس و ولودیمیر زلسنکی رئیس جمهوری اوکراین که به طور مرتب تلفنی با یکدیگر در تماس هستند، روز جمعه در ادامه رایزنی‌ها پیرامون آخرین تحولات جنگ اوکراین، پیرامون تداوم حمایت‌های نظامی بین‌المللی از جبهه کی‌یف، تاکید کردند.

ترکیه برای اولین بار موشک کروز شلیک کرد + فیلم

دفتر نخست وزیر انگلیس گزارش داد، زلسنکی در این تماس تلفنی از ارسال موشک‌های دوربرد انگلیس موسوم به «استورم شدو» (Storm Shadow) به اوکراین قدردانی کرد.

نخست وزیر انگلیس هم با تکرار موضع لندن عنوان کرد که این کشور به تلاش برای اطمینان از پیروزی اوکراین در برابر روسیه و رسیدن به آنچه صلح پایدار نامید، تلاش می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها، موشک‌هایی که انگلیس در اختیار اوکراین قرار داده، از قابلیت رادارگریزی برخوردار است. این موشک‌ها ساخت مشترک انگلیس و فرانسه است و برد آن به بیش از ۲۵۰ کیلومتر (۱۵۵ مایل) می‌رسد.

سفیر روسیه در لندن، اقدام اخیر انگلیس را تنش‌زا توصیف و تصریح کرده است: ما کاملاً درک می کنیم که این کار عمداً انجام شده است تا کی‌یف بتواند به شهرها و روستاهای روسیه از جمله کریمه حمله کند.

اندره کلین هشدار داد که دولت انگلیس در طولانی شدن مناقشه اوکراین و خونبارتر کردن آن نقش پیشرو دارد و مسئولیت تشدید بیشتر تنش‌ها به طور کامل بر عهده این کشور است.

جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال گذشته (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد. به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

رئیس جمهور روسیه شهریور سال گذشته برای انجام مذاکرات صلح با کی‌یف اعلام آمادگی کرد و از اوکراین خواست خصومت را کنار بگذارد. اما ولودیمیر زلنسکی تحت القائات مقام‌های جنگ‌طلب غرب عنوان کرد که زمانی آماده مذاکره است که رئیس جمهور دیگری در روسیه به قدرت برسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید