قیمت سکه در معاملات پشت خطی حمایت مهم را از دست داد

سیگنال نزول به بازار سکه؟

کدخبر: ۳۷۹۶۷۴
در معاملات پشت خطی قیمت سکه حمایت مهم را از دست داد و حتی زیر 11 میلیون و 800 هزار تومان فروش رفت.
سیگنال نزول به بازار سکه؟

به گزارش اقتصادنیوز، سکه آمادگی حضور بالای محدوده 12 میلیون و 300 هزار تومانی را نشان نداد تا میزان فروش ها در این بازار بیشتر شود. دو عامل در این اتفاق دخیل بود از دست رفتن کف حمایتی بازار دلار و سودگیری معامله گران.

دو عامل افت قیمت سکه

در بازار ارز قیمت 25 هزار و 800 تومان به عنوان کف قیمت شناخته می شد. کف قیمت به این معنا است که در این نقطه معامله گران تمایل به خرید پیدا می کنند اما اگر چنین اتفاقی رخ نداد و کف شکست زمینه برای کاهش قیمت بیشتر می شود. در بازار کف حمایتی از دست رفت. در واقع از دست رفتن محدوده حمایتی 25 هزار و 800 تومان در بازار دلار یکی از عواملی بود که سکه بازان را ترغیب به فروش کرد.

90

دومین عامل، سودگیری امن از خریدهای پیشین بود. در واقع سکه بازان حاضر نشدند ریسک کنند و در محدوده مقاومتی خریدهای خود را بالا ببرند. تحت تاثیر این دو اتفاق، فلز گران بهای داخلی به زیر مرز 12 میلیون تومانی رفت و حتی گفته می شد که در معاملات فردایی انتهای شب، اعداد زیر 11 میلیون و 800 هزار تومان را لمس کرد. نزول سکه به محدوده 11 میلیون و 700 هزار تومانی در معاملات پشت خطی، سیگنال فنی مهمی برای ادامه حرکت در مسیر نزولی است. سکه در روزهای قبل تا حدی توانسته بود که با حفظ خط 11 میلیون و 800 هزار تومانی، فروشندگان هیجانی را از بازار دور کند.

حرکت اونس، حباب را کاهش داد

اونس طلا روز سه شنبه تا ساعت 4 بعدازظهر عمدتا روند صعودی داشت و در صورتی که در روز جاری هم بتواند بالای محدوده هزار و 860 دلار باقی بماند، میتواند زمینه ساز تخفیف انتظارات کاهشی در بازار سکه شود. به گفته فعالان، افزایش طلای جهانی مانع از آن نشد که سکه در جهت کاهشی قرار نگیرد ولی زمینه ساز کاهش حباب آن شد. ارزش بازاری سکه در روز سه شنبه نزدیک به 8  درصد با قیمت ذاتی آن فاصله داشت و این میزان در روز چهارشنبه به حدود 5 درصد کاهش یافت. هر چقدر این فواصل کمتر شوند، نشان از طبیعی تر شدن شرایط بازار سکه می دهد. برخی از فعالان باور دارند، زمانی که حباب به کمتر از 2 درصد برسد، خرید سکه ریسک کمتری خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید