سطح حساس بازار سکه از دست رفت

نزول غیرمنتظره قیمت سکه /شبیخون شبانه به بازار

کدخبر: ۳۸۸۵۲۱
اقتصاد نیوز: در معاملات شبانه سطح حساس قیمت سکه از دست رفت تا احتمال بازگشت موج نزولی به بازار امروز بالا رود.
نزول غیرمنتظره قیمت سکه /شبیخون شبانه به بازار

به گزارش اقتصادنیوز، بی محلی سکه به نزول دلار ادامه نیافت و در ساعات انتهایی روز دوشنبه، فلز گران بهای داخلی بیش از 300 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد. بازیگران سکه در ابتدای روز دوشنبه واکنش خاصی به کاهش قیمت دلار نشان نداده بودند و در نهایت نیز توانستند قیمت این فلز گران بها را تا ساعت 5 بعدازظهر در نزدیکی سطح 10 میلیون و 750 هزار تومان حفظ کنند.

حباب سکه

سکه در آن مقطع زمانی بیشتر تحت تاثیر رشد اونس طلا قرار داشت. با این حال، از حدود ساعت 6 بعدازظهر موج نزولی وارد بازار شد که تا ساعت 11 شب ادامه پیدا کرد. سکه در معاملات شبانه سطح حساس 10 میلیون و 500 هزار تومانی را از دست داد و به نقطه 10 میلیون و 450 هزار تومان برخورد کرد. سطح یاد شده از لحاظ فنی برای بازار از اهمیت زیادی برخوردار بود. تحلیل گران فنی  10 میلیون و 500 هزار تومان را   به عنوان سطحی در نظر گرفته بودند که بالا ماندن از آن، انتظارات افزایشی را تقویت می کند و نزول به زیر این سطح، منجر به تقویت بازیگران کاهشی خواهد شد.

حباب سکه

نزول ارزش واقعی سکه

بعدازظهر روز دوشنبه، ارزش ذاتی سکه به ابتدای محدوده 10 میلیون و 300 هزار تومانی رسید. در صورتی که امروز دلار در همان محدوده 23 هزار و 100 تومان معاملات خود را آغاز کند، ارزش واقعی سکه می تواند تا محدوده 10 میلیون و 100 هزار تومان نیز پایین برود.

به این ترتیب، می توان گفت، امروز دلار برای سکه نقش اساسی را بازی خواهد کرد. در کنار این، روز دوشنبه اونس طلا نتوانست رفتار افزایشی خود را ادامه دهد و این موضوع تا حد زیادی افزایشی های بازار سکه را غافل گیر کرد. عده زیادی انتظار داشتند، طلای جهانی کار خود را با قدرت در هفته جاری آغاز کند، ولی طلا نتوانست صعود خاصی را تجربه کند. از زاویه حباب نیز اتفاق تازه ای در بازار روز دوشنبه رخ نداد، ولی وقتی ارزش واقعی سکه 4 درصد پایین تر از بازار باشد، می توان انتظار افت بیشتر قیمت را داشت.

دلار و سکه پشت خطی

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید