نوسانات اسکناس آمریکایی موقتا کاهش یافت

جاگیری قیمت دلار در کانال 24

کدخبر: ۳۹۰۴۰۶
اگر امروز قیمت درهم به بالای 6 هزار 800 تومان برود قیمت دلار ممکن است از مرز 24 هزار و 500 تومان عبور کند.
جاگیری قیمت دلار در کانال 24

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار در کانال 24 هزار تومان جا خوش کرده است، نه روی خوشی برای رفتن به کانال 23 هزار تومان نشان می دهد و نه توان ورود به بالای مرز 25 هزار تومان را از خود نشان داده است. در حالی آرامش مقطعی به دلار بازگشته است که در روزهای اخیر انواع اخبار درباره آینده احتمالی روابط ایران و آمریکا به بازار ارز مخابره شده است؛ این خبرها، نوسانات رفت و برگشتی را در بازار ارز ایجاد کرده اند، ولی هیچ کدام قادر به ایجاد یک موج جدید در بازار نبودند.

حرکت دلار همراه با واقعیت ها

به باور برخی تحلیل گران، دلار کم کم به سویی حرکت می کند که خود را با واقعیت های اقتصادی تطبیق دهد و کمتر به اخبار توجه نشان دهد. در واقع اسکناس آمریکایی در حال نزدیک شدن به مرحله ای است که نسبت به اخبار بی حس شود. سه هفته پیش، معامله گران پایان دوران فشار حداکثری را در معاملات خود لحاظ کردند، ولی زمانی که متوجه شدند، ممکن است به زودی توافقی بین ایران و آمریکا صورت نگیرد، به تدریج ارزهای فروخته شده خود را پس گرفتند. در شرایط کنونی، تنها اخباری می توانند قیمت دلار را بار دیگر تحت تاثیر قرار دهند که یک واقعیت یا اتفاق آتی قطعی را بیان کنند. به عبارتی می توان گفت، بازار دیگر به گفتارها و احتمالات توجه زیادی نشان نخواهد داد؛ اگر بازارساز به دنبال مدیریت قیمت ها در یک دامنه مشخص باشد، شاید میزان جا به جایی دلار نیز کمتر شود. با این حال، وسوسه پایین بردن قیمت دلار می تواند هم چنان بر شدت نوسانات بیفزاید.

دلارپشت خطی

علامت صعود از درهم

بر مبنای نرخ حواله درهم، ارزش دلار در بازار داخلی حداقل می تواند بالای 24 هزار و 500 تومان قرار بگیرد. با این حال، اسکناس دلار در خیابان فردوسی با ارقام پایین تری معامله می شود. این مساله نشان می دهد که احتیاط در بازار اسکناس وجود دارد،ولی در بازار حواله ای، مشکلات مربوط به جا به جایی و دسترسی های ارزی، هم چنان باعث بالا ماندن قیمت اسکناس آمریکایی شده است. امروز اگر درهم به بالای 6 هزار و 800 تومان برود، دلار نیز ارقام بالای 24 هزار و 500 تومان را رویت خواهد کرد.

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید