بخت نقره از طلا سفیدتر است

دلار گران شد/ آینده قیمت بیت کوین، طلا و نقره

کدخبر: ۳۹۰۶۳۲
در روز چهارشنبه طلا با نوسانات اندکی رو به رو شد اما نقره توانست ضرر خود را جبران کند. نفت نیز همچنان روند صعودی دارد. شاخص دلار نیز توانست در بازار خود را تقویت کند.
دلار گران شد/ آینده قیمت بیت کوین، طلا و نقره

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، بازارهای جهانی در روزی که گذشت توانستند ضررهایی که در روز گذشته تجربه کرده بودند را جبران کنند.  در میان بازارهای دارایی دوباره توجه های زیادی به نقره شده است.

براساس گزارش مارکت واچ، قیمت در معاملات آتی طلا و نقره در روز چهارشنبه بالاتر رفت و بخشی از ضررهای خود را نسبت به روز گذشته جبران کرد.

این در حالی است که برخی از داده های اقتصادی ایالات متحده برای افزایش فلزات گرانبها در پناهگاه محدود بودند. لوکمان اوتونوگا ، تحلیلگر ارشد تحقیقات گفت: « طی چند هفته گذشته ، [طلا] تلاش کرده است تا از 1850 دلار ثابت شده بخاطر موضوعات متناقض جدا شود. یک کاتالیزور لازم است و این ممکن است به صورت گزارش مشاغل معوق ایالات متحده یا حتی تحولات پیرامون بسته مالی ایالات متحده باشد.»

 او گفت:« تا آن زمان ، قیمت ها به طور احتمالی در محدوده ای با حمایت جزئی 1820 دلار و مقاومت در برابر 1875 دلار معامله می شوند.» طلای تحویل آوریل(اردیبهشت) 1.70 دلار یا به طور تقریبی 0.1 درصد رشد کرد و در هر اونس 1835.10 دلار قرار گرفت. هر اونس نقره تحویل مارس(فروردین) به 26.889 دلار رسید که 49 سنت یا 1.8 درصد رشد کرد.

در حال حاضر قیمت هر اونس نقدی با قیمت هزار و ۸۳۲ دلار در بازار عرضه شد که نسبت به ۳۰ روز گذشته ۱۱۰ دلار کاهش داشته است.

gold (1)

آینده صعودی برای نقره

بر اساس گزارش کیتکو، در حالی که بازار همچنان با فشار پس از جمع شدن سرمایه گذاران خرده فروشی به فلز گرانبها ، نوسانات همچنان بر قیمت نقره غلبه دارد.

قیمت نقره پس از افت قابل توجه بازار در روز سه شنبه ، شاهد یک جهش کوچک بود. بازار همچنان از بالاترین رقم نزدیک به هشت ساله در روز دوشنبه پایین تر آمده است. با نگاهی به اقدامات بی ثبات اخیر ، تحلیلگران گلدمن ساکس ، در یک گزارش تحقیقاتی که روز سه شنبه منتشر شد ، پیش بینی صعودی خود را برای نقره تکرار کردند.

این بانک در حالی که جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا با برنامه ای برای افزایش تولید انرژی تجدید پذیر جایگزین ، پیش می رود ، قیمت هر اونس تا 33 دلار را برای نقره پیش بینی می کند.

در حالی که بسیاری از سرمایه گذاران خرده فروشی - که از طریق رسانه های اجتماعی و ارسال ردیت از Wall Street Bets سازماندهی شده بودند (سایت هایی که به بازار جهت می دهند)- امیدوار بودند که یک فشار کوتاه در نقره ایجاد کنند ، همان چیزی که در سهام مانند Gamestop ، Blackberry و AMC به دست آوردند ، گلدمن ساکس گفت که این طرح محکوم به شکست بود.

گلدمن

روند صعودی در بازار نفت

قیمت نفت برای چهارمین روز متوالی در روز چهارشنبه افزایش یافت زیرا دولت ایالات متحده از دومین کاهش متوالی هفتگی ذخیره خام در برابر اجماع تحلیلگران بازار برای ایجاد موجودی خبر داد.

ذخایر بنزین اما برای چهارمین بار در عرض پنج هفته افزایش یافت.

افزایش گسترده دو ماهه قیمت نفت ، معامله گران خام را متقاعد کرده است که علی رغم کمبود تقاضا برای محصولات سوختی ناشی از احیای ناخوشایند ترافیک از بیماری همه گیر ویروس کرونا ، بیشتر بشکه های موجود خود را به جای ذخیره آنها ، پول نقد کنند.

وست تگزاس اینترمدیت معامله شده در نیویورک ، شاخص اصلی نفت خام ایالات متحده ، با افزایش 97 سنت یا 1.8٪ ، به بشکه ای 55.73 دلار رسید. از زمان تسویه حساب 52.50 دلار در روز جمعه حدود 7٪ افزایش یافته است.

معاملات جهانی برنت ، معیار جهانی نفت خام ، 63 سنت یا 1.1 درصد رشد کرد و به 58.43 دلار رسید. برنت در واقع چهار روز متوالی افزایش یافته است و از زمان تسویه حساب روز پنجشنبه 55.53 دلار حدود 6 درصد سود کسب کرده است.

نفت خام

گرانی دلار در برابر یورو

 

بر اساس گزارش اینوستینگ، دلار صبح روز چهارشنبه در آسیا اندکی گران شد و در حالی که اختلافات بین قدرت بازیابی همه گیر ایالات متحده و اروپا افزایش یافت ، در برابر بالاترین قیمت دو ماهه در برابر یورو معامله شد.

شاخص دلار آمریکا که یورو در برابر سبدی از ارزهای دیگر را ردیابی می کند با 0.02٪ افزایش به 91.043 رسید. این شاخص طی جلسه قبل به بالاترین سطح دو ماهه ۹۱.۱۵۷ رسید. در حال حاضر در بازار سرمایه گذاران به سوی خرید باین شاخص حرکت کردند.

در حال حاضر ارزش هر شاخص دلار با افزایش ۰.۰۸ به ۹۱.۱۱۲ واحد رسید. در بازار سرمایه گذاران در حال فروش بالای دلار هستند.

آینده تاریک برای بیت کوین

قیمت بیت کوین با افزایش هزار و ۱۱۲ دلار یا ۳.۱۱ درصد به ۳۶ هزار و ۸۶۴ دلار رسید. بیشترین قیمتی که بیت کوین تجربه کرده ۴۱ هزار و ۹۴۰ دلار بوده که به نظر می رسد دوباره بازیابی به این قیمت ها کمی برای این ارز سخت باشد.البته تحلیل گران فنی امیدوارند با عبور از مقاومت های جدید، بازار وارد فاز صعودی شود

coindesk-BTC-chart-2021-02-04

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید