معامله گران به اونس طلا و دلار خوشبین هستند

بی محلی قیمت سکه به ارزش ذاتی

کدخبر: ۳۹۱۲۵۱
قیمت سکه در بازار چسبندگی عجیبی به مرز 11 دارد این در حالی است که ارزش ذاتی سکه از چنین قیمتی حمایت نمی‌کند.
بی محلی قیمت سکه به ارزش ذاتی

به گزارش اقتصادنیوز، ارزش واقعی سکه با مرز 11 میلیون تومانی فاصله زیادی دارد؛ ولی معامله گران این فلز گران‌بها بی‌توجه به متغیرهای بنیادی، حاضر هستند سکه را تا عدد 11 میلیون و 50 هزار تومان خریداری کنند.

سکه حباب

چنین رفتاری به معنای آن است که سکه بازان احتمالاً تصور می‌کنند، دلار به رشد خود ادامه خواهد داد و در روز یک‌شنبه به بالای سطح 24 هزار و 500 تومان نیز خواهد رفت. ممکن است عده‌ای از معامله گران حتی در انتظار برگشت اونس طلا در هفته جاری باشند. طلای جهانی در انتهای هفته گذشته افت سنگینی را ثبت کرد، ولی درنهایت توانست مرز هزار و 800 دلار را حفظ کند و ممکن است در هفته جاری در ادامه روند اصلاحی به محدوده هزار و 840 دلار بازگردد.

رشد قیمت در پشت خط

دیشب سکه در معاملات پشت خطی به بالای مرز 11 میلیون تومانی رفت. این اتفاق در شرایطی رخ داد که بعدازظهر روز شنبه، فاصله ارزش ذاتی سکه باقیمت بازاری آن به بالای 500 هزار تومان رسیده و در محدوده 5 درصدی قرارگرفته بود.

سکه پشت خطی

به‌طورمعمول، در ماه‌های اخیر، زمانی که حباب به چنین محدوده‌ای می‌رسید، میزان فروش‌ها در بازار کمی بیشتر می‌شد. به‌این‌ترتیب، درصورتی‌که قیمت دلار در روز جاری رشد خاصی را تجربه نکند، نمی‌توان انتظار پایداری سکه در کانال 11 میلیون تومانی را داشت.

البته سکه با قرار گرفتن بالای سطح 10 میلیون و 800  هزارتومانی در کانال صعودی قرار دارد و درصورتی‌که محدوده 11 میلیون و 200 هزارتومانی را فتح کند، تقاضاهای بیشتری نیز به بازار قدم خواهند گذاشت.

سکه حباب

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید