وقت خرید طلا چه زمانی است؟

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته آخر بهمن

کدخبر: ۳۹۲۷۲۲
تحلیلگران کیتکو می گویند احساسات در بازار طلا همچنان متفاوت است. رقابت قیمت طلا با سایر بازارهای دارایی پس از افزایش قیمت بیت کوین شدت گرفته است.
پیش‌بینی قیمت طلا در هفته آخر بهمن

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا با احساسات متفاوت سرمایه گذاران در بازار  روبرو شده است این احساس متفاوت موجب شده طلا با حاشیه امن زیادی روبرو نباشد. رقابت با سایر دارایی نیز بر جذابیت منحصر بفرد این بازار که در گذشته داشت اثر گذاشته است. بازار طلا این روزها شاهد ظهور رقیب جدیدی است. ارزهای دیجتالی به لیدری بیت کوین. بازده این ارزها به حدی بوده که چشم انداز طلا در برابر آن تخت تاثیر قرار گرفته است. با این حال سرمایه گذاران سنتی به رصد و پیش بینی قیمت طلا در آینده ادامه می دهند.

تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خرده فروشی استریت اصلی در جدیدترین نظرسنجی هفتگی طلا در کیتکو نیوز تغییر نقش داده اند. پس از آنکه فلز گرانبها نتوانست سطح 1850 دلار را برای خود حفظ کند  اکثر تحلیلگران را مجاب کرد رای به کاهش قیمت طلا بدهند آنها انتظار دارند هفته جاری شاهد کاهش قیمت طلا را در بازار شاهد باشند.

در همین حال ، اکثر سرمایه گذاران خرده فروشی یک هفته پس از سقوط احساسات به پایین ترین سطح در سه ماه گذشته ، روی افزایش قیمت طلا شرط بندی کرده اند.

بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند طلا در کوتاه مدت تحت فشار باقی بماند زیرا سرمایه گذاران بر  بازارهای سهام و بیت کوین متمرکز شده اند بیت کویندر حال حاضردر حال رکوردزنی معاملاتی است و  به عنوان یک دارایی بالقوه جدید در برابر نرخ تورم شناخته می شود برخی تصور می کنند در محیطی  نرخ بهره منفی است بیت کوین می تواند پوششی برای حفظ قدرت خرید پول باشد.

بیت کوین جایگزین طلا می شود؟

کالین سیزینسکی ، استراتژیست ارشد بازار در مدیریت ثروت SIA (شرکت مهندسی) گفت: « با اعتماد به نفس سرمایه گذاران در حال حاضر ، تقاضای زیادی برای پناهگاه های امن وجود ندارد. علاوه بر این ، به نظر می رسد معامله گرانی که به دنبال گزینه دیگری برای دلار آمریکا هستند بیشتر بجای فلزات گرانبها ، روی بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه متمرکز شده اند.» با این حساب آینده قیمت طلا چگونه است. سایت کیتکو در نظر سنجی خود از دو گروه سرمایه گذار سئوال کرده است. تحلیل گران و سرمایه گذاران خرد.

این هفته ، 14 تحلیلگر در نظرسنجی شرکت کردند. در مجموع 10 رأی دهنده یا 71٪  تصور می کنند قیمت طلا در هفته جاری کاهشی باشد. در همین حال ، در میان تحلیلگران پیش بینی کننده صعودی و خنثی یک تساوی وجود داشت ، هر دو پیش بینی دو رأی داشتند که می شود 14 درصد مشارکت کنندگان.

با نگاهی به سرمایه گذاران مین استریت ، 1257 رأی در نظرسنجی آنلاین به دست آمد. در میان این افراد ، 644 معادل 51٪ اظهار داشتند که در هفته جاری روند طلا را صعودی پیش بینی می کنند. 350 شرکت کننده دیگر ، یا 28٪ ، اظهار داشتند که نزولی خواهد بود ، در حالی که 263 رای دهنده ، یا 21٪ ، تغییرات فلز گرانبها خنثی می دانستند.

طلا

در حالی که سرمایه گذاران خرد طلا را صعودی می بینند ، بازار در تلاش است تا توجه جدیدی را به خود جلب کند. شرکت در نظرسنجی های هفتگی آنلاین کیتکو نیوز بی سر و صدا بود و به پایین ترین سطح از اواخر اکتبر(آبان) رسید.

هفته گذشته ، 48٪ از سرمایه گذاران خرده فروشی در برابر طلا روندی نزولی را پیش بینی کردند ، در حالی که 64٪ از تحلیلگران در بازار صعودی بودند. هفته گذشته بازار طلا تلاش کرد تا حرکت صعودی ثابت را به خود جلب کند اما بازار قادر به نگه داشتن سطح قیمت ها بیش از 1850 دلار در هر اونس نبود. معاملات آتی طلای آوریل هفته را در قلمرو نسبتاً خنثی با 0.6٪ افزایش نسبت به جمعه گذشته به پایان رساند.

با نگاه به جلو ، عدم توانایی طلا در بالاتر از مقاومت اولیه باعث شده است که بسیاری از تحلیلگران اکنون از قیمت طلا در محدوده حدود 1800 دلار حمایت کنند.

طلا در هفته آخر بهمن

اوله هانسن ، رئیس استراتژی کالای بانک ساکسو گفت که طلا در هفته گذشته از اصول مهم مانند افت بازده واقعی و دلار نسبتاً خنثی جدا شده است.او گفت: « من فکر می کنم در حال حاضر طلا در حالت انتظار و دیدن است زیرا به دنبال ورودی های تازه است. در این شرایط ، می توانیم شاهد کاهش قیمت ها و پشتیبانی آزمایش باشیم.»

در حالی که برخی از تحلیلگران انتظار دارند در کوتاه مدت شاهد کاهش قیمت طلا باشند ، آنها همچنین انتظار دارند که این امر فرصت های خرید را برای سرمایه گذاران فراهم کند.

وقت خرید طلا است

فیلیپ استریبیل ، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures گفت: «هر قطره زیر 1800 دلار، باید فرصت برای خرید باشد، اما شما نمی خواهید یک موقعیت کامل داشته باشید ، از مقیاس کوچک شروع کنید.»

باب هابرکورن ، کارگزار ارشد کالاهای RJO Futures ، گفت که او در مورد طلا کمی آینده صعودی را در نظر دارد، زیرا می بیند که قیمت ها در محدوده فعلی معاملات خود همچنان گرفتار هستند. او افزود که همچنین افت به زیر 1800 دلار را یک فرصت خرید می داند.«اقدام قیمت در طلا کمی رمز و راز است زیرا بازار اصول صعودی قوی دارد. تصویر فنی به پایین آمدن قیمت اشاره دارد ، اما در این مرحله سرمایه گذاران باید مقداری طلا و مقداری آهن در صندوق داشته باشند زیرا این فلز می تواند در یک حرکت سریع بالاتر رود.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید