نوسانات بازار ارز شرطی شد

دو اتفاق برای نزول قیمت دلار

کدخبر: ۳۹۳۲۶۶
اقتصاد نیوز: اکثر معامله گران اعتقاد دارند ریشه نوسانات اخیر در قیمت دلار ناشی از برگشت انتظارات در خصوص مسائل سیاسی است.
دو اتفاق برای نزول قیمت دلار

به گزارش اقتصاد نیوز،سرنوشت قیمت دلار بار دیگر به اتفاقات سیاسی گره خورده است:«خروج ایران از پروتکل الحاقی یا بازگشت مشروط آمریکا به برجام؟». تا سوم اسفندماه مشخص می شود که کدامیک از اتفاقات گفته شده رخ خواهند داد؛ اما تا آن زمان به نظر می رسد، روند دلار بیشتر تحت تاثیر اخبار و شایعاتی خواهد بود که وقوع یکی از این دو احتمال را برجسته می کند. به عنوان مثال، در نیمه دوم روز دوشنبه، بازار تحت تاثیر تحلیل سایت االجزیره از امکان بیانیه مشترک ایران و آمریکا قبل از سوم اسفندماه در مورد بازگشت به برجام دچار نزول شدیدی شد و حتی در مقطع کوتاهی به زیر 25 هزار و 400 تومان رفت. با این حال، زمانی که اعلام شد، نامه توقف اجرای اقدامات داوطلبانه  ایران تحت برجام تحویل مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شده است، قیمت دلار نیز در مسیر صعودی قرار گرفت و به بالای محدوده 25 هزار و 600 تومان بازگشت.

دلار پشت خطی

دو شرط نزولی برای اسکناس آمریکایی

اگر دلار زیر محدوده 25 هزار و 400 تومانی باقی می ماند، به احتمال زیاد میزان فروش های ارزی در صبح سه شنبه نیز زیادتر می شد. با این حال، در معاملات پشت خطی، معامله گران قیمت را به بالای 25 هزار و 600 تومان رساندند. شرط اول دلار برای ادامه روند نزولی، برگشت به زیر 25 هزار و 400 تومان است. اگر قرار باشد، هیجان خرید نیز در بازار شدت بگیرد، دلار باید بار دیگر به بالای 25 هزار و 800 تومان برگردد.

شرط دیگری که اسکناس آمریکایی برای قرار گرفتن در مسیر نزولی نیاز دارد، از دست رفتن مرز حمایتی حساس 7 هزار تومانی حواله درهم است. عدد طلایی درهم برای معامله گران تا 7 هزار و 95 تومان پایین آمده است، ولی برای قرار گرفتن در جاده نزولی  میان مدت، از دست رفتن مرز 7 هزار تومانی درهم حیاتی است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید