دلار 18 هزار تومانی و سکه 9 میلیونی ممکن است؟

پیش بینی بازار دلار و سکه در هفته سوم بهمن

کدخبر: ۳۹۰۸۹۹
اقتصاد نیوز: بازار ارز و سکه در حالی وارد هفته سوم بهمن می شود که دید نزولی بر دید صعودی غالب شده است.
پیش بینی بازار دلار و سکه در هفته سوم بهمن

به گزارش اقتصاد نیوز،در روز شنبه دلار تهران تحت تاثیر خبر شروط آمریکایی ها برای بازگشت به برجام در مدار صعودی قرار گرفت و تا محدوده 24 هزار و 800 تومان بالا رفت اما بعد از حدودا دو ساعت مجدد تا نیمه کانال 24 هزار تومان کاهش یافت و در طول هفته هم دیگر  نتوانست از آن عبور کند.   

به گزارش اقتصاد نیوز از نگاه تحلیل گران تکنیکال فارغ از هر گونه اخبار و رویداد سیاسی یا اقتصادی، عبور از 25 هزار تومان برای دلار تهران کار ساده ای نیست چرا که وقتی در اوایل مرداد قیمت به این محدوده رسید برای بازیابی توانش و ادامه مسیر رشد به استراحت 50 روزه تا اواسط شهریور نیاز داشت.

در هفته گذشته علاوه بر دلار، سکه هم در مدار کاهشی از 11 میلیون و 140 هزار تومان تا نیمه کانال 10 میلیون تومان نوسان کرد.

در هفته ای که گذشت قیمت فروش دلار صرافی ها که به واسطه نرخ پایانی سنا در بازار متشکل مشخص می شود، هرگز به قیمت فروش در صرافی ملی نرسید و به دلیل اختلاف زیاد این نرخ با بازار غیر رسمی صفی از خریداران دلار بر جلوی درب صرافی ها تشکیل شده بود.

سکه (1)

پیش بینی قیمت دلار و سکه در هفته آتی

بازار های طلا و ارز همواره همگام باهم حرکت می کنند وبا یکدیگر موازی اند گاهی طلا  موتور محرک ارز است و گاهی برعکس. در این هفته طلای جهانی نه تنها موفق به ورود به کانال 1900 دلار نشد بلکه با کاهش 70 دلاری از روز دوشنبه تا پنج شنبه معامله گران سکه را نسبت به ادامه روند صعودی ناامید کرد و اسکناس آمریکایی هم با عدم همراهی درهم تا 23 هزار و 800 تومان کم شد با توجه به این عوامل برخی ازمعامله گران بیان می کنند که با جایگزینی بایدن به جای ترامپ تقاضای سفته بازی از بازارها رخت بربسته و به زودی قیمت ها به کف های 15 تا 18 هزار تومانی برای دلار و 9 میلیون تومانی برای سکه می رسد و اما گروهی باور دارند تا زمانی که متغیرهای مهم اقتصاد کلان بهبود نیابند روند کاهشی دائمی نیست و حتی با آزاد سازی پول های بلوکه شده و افزایش صادرات نفت بازگشت به مسیر رشد اقتصادی ماه ها طول می کشد. در مجموع از نگاه فنی قیمت دلار برای ورود به 25 هزار تومانی کار سختی پیش رو دارد. اما برای پایین آمدن نیز انتظارات زور زیادی ندارد و ممکن است. سکه نیز با توجه به افت بهای طلا در بازار جهانی کار سختی برای صعود دارد اما برای نزول هم علاوه بر وضعیت تقاضا نیم نگاهی به بازار دلار دارد. در مجموع می توان گفت برای هفته آینده در بازار وضعیت صعودی قوی نیست قیمت دلار احتمالا در محدوده 23 و 24 نوسان دارد و سکه نیز در بین میانه دوم کانال 10 میلیون تومان.

دلار (3)

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید