ترفند جدید برای نوسان قیمت سکه

خطر خواب عمیق در بازار سکه

کدخبر: ۴۰۸۶۴۸
اقتصادنیوز: قیمت سکه در معاملات پشت خط از مرز 10 میلیون فاصله گرفت تا روند بازار برای معامله گران مبهم شود. برخی توصیه می کنند در بازار سکه نباید منتظر کف قیمت بود اما برخی دیگر فارغ از کف نگران خواب بزرگ بازار سکه هستند.
خطر خواب عمیق در بازار سکه

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه به حمایت های سنگینی رسیده است. تحلیل گران فنی می گویند،‌ تصور نمی کنند،‌ فلز گران بهای داخلی در کاهشی ترین حالت به زیر محدوده ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برود. نوسان گیران سکه نیز سعی می کنند، به سایر افراد این پیام را مخابره کنند که منتظر کف قطعی قیمت سکه نباشند و خریدهای خود را به صورت پله ای در حوالی مرز ۱۰ میلیون تومان کلید بزنند. آن ها عنوان می کنند، سکه از کانال ۱۶ میلیون تومان به سوی مرز ۱۰ میلیون تومانی سقوط کرده است و یک میلیون تومان افت دیگر چندان قابل توجه نیست که بازیگران میان مدت ریسک کنند و منتظر رسیدن بازار به نقاط پایین تر باشند.

تشویق تبدیل ریال به طلا

بخش دیگری از نوسان گیران عنوان می کنند، تجربه دهه ۹۰ نشان داده است که شکل پس انداز و سرمایه بهتر است به صورت ریال نباشد. از نگاه آن ها، بخاطر تورم و کاهش ارزش پول ملی، زمانی که بازار به کف های قیمت نزدیک می شود،‌ کم ریسک تر است که بخشی از ریال تبدیل به سکه و طلا شود. حتی یکی از معامله گران عنوان می کرد که در درازمدت چه فرقی می کند سکه را ۸ یا ۱۰ میلیون تومان خریده باشید،‌ وقتی انتظارات تورمی در درازمدت بالاست.

حباب سکه

نکته مغفول تحلیل نوسان گیران سکه

نکته ای که نوسان گیران سکه به آن توجه نمی کنند، احتمال ثبات بازار و خواب سرمایه است. به عنوان مثال، پس از ریزش بازار در سال ۹۲، قیمت سکه درست است که طی سال های بعد افت معناداری را به ثبت نرساند، ولی در دامنه محدودی زندانی و موجب شد سود خاصی نصیب سکه بازان طی چند سال نشود.

در کنار این به نظر می رسد احتمال تمدید تعطیلات و محدودیت های کرونایی موجب شده است که افراد زیادی تمایل به خرید سکه نداشته باشند. با این تفاسیر به نظر می رسد در صورتی که اتفاق و خبر تازه ای از مذاکرات وین منتشر نشود، قیمت سکه در روز جاری نیز نوسان معناداری را تجربه نکند. دیشب در معاملات پشت خطی سکه بازان تلاش داشتند فلز گران بهای داخلی را به بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ببرند.

سکه

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید