گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلای تهران؛

صعود غیرمنتظره در بازار دلار

کدخبر: ۴۱۵۱۴۴
اقتصادنیوز: امروز 5 خرداد 1400 افزایش قیمت دلار برای بسیاری از معامله گران غیرمنتظره بود.
صعود غیرمنتظره در بازار دلار

به گزارش اقتصادنیوز روز چهارشنبه اسکناس آمریکایی تا محدوده 23 هزار و 300 تومان بالا رفت و در نهایت در محدوده 23 هزار و 250 تومان به کار خود پایان داد. افزایش قیمت دلار در شرایطی رخ داد که برخی از معامله گران انتظار داشتند، با تایید صلاحیت همتی، قیمت دلار در مسیر نزولی قرار بگیرد. با این حال، از همان ابتدای روز چهارشنبه میزان خریدها در بازار بالا رفت.

 به گفته فعالان، معامله گران تا حدی تحت تاثیر صحبت های رافائل گروسی قرار گرفتند. مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عنوان کرده است، ایران به 60 درصد غنی‎سازی رسیده است و این میزانی است که کشورهایی که بمب می‎سازند، غنی سازی می‎کنند برخی فعالان سعی می کردند، با جوسازی پیرامون این خبر، فضای بازار را ملتهب کنند.

در کنار این، شماری از معامله گران سعی می کردند، چنین باوری را در بازار برجسته کنند که مذاکرات هسته ای قرار نیست به نتیجه ای برسد. آن ها عنوان می کردند که مذاکرات تا زمان انتخابات به نتیجه ای نخواهد رسید. این در حالی است که مساله مذاکرات به صورت فراجناحی دنبال و در مورد آن، تصمیم گیری می شود.

جدا از اخبار سیاسی، یک عامل واقعی برای رشد قیمت دلار وجود داشت و آن، افزایش نرخ حواله درهم بود. امروز نرخ حواله درهم در کانال 6 هزار و 400 تومانی حرکات صعودی را به ثبت رساند. با این سطح از قیمت درهم، ارزش دلار در بازار داخلی می توانست به بالای سطح 23 هزار و 500 تومان برسد.

تحلیل گران فنی نیز عنوان می کردند با تثبیت دلار بالای مرز 23 هزار تومانی، کمی میزان خریدها در بازار بیشتر شده است. از نگاه آن ها برگشت دلار به زیر 22 هزار و 800 تومان می تواند موجب شود که بار دیگر میزان فروش ها افزایش پیدا کند.

در اکوایران ببینید: ناراحتی دلار از اظهارات ضد همتی

افزایش سکه با صعود کانالی اونس

در کنار رشد قیمت دلار،‌ امروز سکه امامی نیز رفتار افزایشی داشت. فلز گران بهای داخلی به راحتی تا محدوده 10 میلیون و 350 هزار تومان پیش روی کرد و با رشد 3/2 درصدی در صدر جدول بازدهی بازار قرار گرفت. جدا از افزایش قیمت دلار، پرش کانالی اونس طلا در انتظارات بازیگران بازار سکه اثرگذار بود. طلای جهانی تا ساعت 5 بعدازظهر امروز تا بالای محدوده هزار و 910 دلاری جهش کرده بود.

 

  • بازدهی بازارها 5 خرداد 1400
  • بازدهی بازارها 5 خرداد 1400
  • بازدهی بازارها 5 خرداد 1400
  • بازدهی بازارها 5 خرداد 1400
  • بازدهی بازارها 5 خرداد 1400
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید