رفت و برگشت قیمت دلار در معاملات پشت خطی

تغییر معادله بازار ارز با یک اظهار نظر

کدخبر: ۴۱۶۲۱۴
بازار ارز تا نیمه های روز تصور می کرد کار در وین تمام شده است و قیمت دلار جان صعود ندارد. تقاضای دلار در بازار غیب شد. قیمت یورو از مرز 30 هزار عقب نشینی کرد اما یک اظهار نظر معادله بازار ارز را تغییر داد.
تغییر معادله بازار ارز با یک اظهار نظر

به گزارش اقتصادنیوز، یک اظهار نظر معادلات در بازار ارز را تغییر داد:«اینکه ما در این دور از مذاکرات بتوانیم به جمع‌بندی برسیم، شخصاً مطمئن نیستم». همین صحبت های عباس عراقچی کافی بود که یکبار دیگر خریداران دلار به بازگردند و با سرعت اسکناس آمریکایی را به کانال ۲۴ هزار تومانی ببرند.

 به گفته فعالان، برخی معامله گران از بازار کنار کشیده بودند و معامله خاصی را انجام نمی دادند، چرا که هراس داشتند، دور پنجم مذاکرات هسته ای وین به نتیجه مشخصی برسد. صحبت های رئیس تیم مذاکره کننده ایران موجب شد که تصور تمدید مذاکرات در بازار قوی تر شود. به این ترتیب، انتظار می رود که مقداری تقاضای احتیاطی از سوی افرادی به بازار شود که انتظار به نتیجه رسیدن مذاکرات در خردادماه را داشتند.

 جوسازی نوسان گیران پیرامون ورود تقاضای جدید موجب شد که دلار در معاملات پشت خطی روز دوشنبه حتی تا محدوده ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومانی صعود کند. البته در نهایت شب قیمت به محدوده ۲۴ هزار رو ۱۵۰ تومانی عقب نشست.

دلار پشت خطی

احتیاط انتخاباتی و عرضه بازارساز

به گفته فعالان، تنها عاملی که می تواند در روز سه شنبه مانع از ادامه افزایش قیمت دلار شود، عرضه قدرت مند ارز از سوی بازارساز است. برخی معامله گران باور دارند بازارساز برای نشان دادن جدیت خود در امر مدیریت دلار نیاز دارد که در روزهای ابتدایی رییس کل جدید با قدرت در زمینه عرضه ارز عمل کند. همین هراس از عرضه ارز توسط بازارساز ممکن است موجب شود معامله گران با احتیاط بیشتری اقدام به خرید کنند. در کنار این بارها عنوان شده است که دولت در آستانه انتخابات شاید قیمت های بالای ارز را دشوارتر بپذیرد.

سناریوی محتمل از نگاه برخی معامله گران این است که دلار در ابتدای روز سه شنبه افزایشی شود و از اواسط روز با عرضه بازارساز نزولی شود.

یکی از عوامل تعیین کننده در نوسان دلار روز سه شنبه چگونگی حرکات درهم است. در صورتی که درهم به بالای محدوده ۶ هزار و ۶۰۰ تومانی نرود، دلار کار دشواری برای حرکت قدرت مند در کانال ۲۴ هزار تومانی دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید