نرخ ارز در بازار متشکل بالا رفت

خیز بازار ساز برای مهار نوسان دلار در 10 فروردین

کدخبر: ۴۰۲۲۲۸
اقتصاد نیوز: در بازار عمده فروشی ارز قیمت دلار در همان آغاز کار 522تومان نسبت به آخرین قیمت بالا رفت قیمت عمده فروشی دلار وارد کانال 25 هزار تومان شد. قیمت یورو نیز 29 هزار و 295 تومان اعلام شد.
خیز بازار ساز برای مهار نوسان دلار در 10 فروردین

به گزارش اقتصاد نیوز، در همان آغاز به کار بازار متشکل در 10 فروردین قیمت دلار با افزایشی نزدیک به 150 تومان وارد کانال 25 هزار تومان شد. افزایش قیمت دلار در بازار عمده فروشی واکنشی به نوسانات قیمت دلار در پشت خط است. نوسان قیمت دلار در پشت خط روز قبل به شدت بالا رفته بود و پس از آنکه قیمت دلار هرات از سقف 26 هزار تومان بالا رفت روند آن پر نوسان تر شد. بلافاصله پس از این اتفاقات بازار ساز در توئیتی اعلام کرد نسبت به این نوسانات واکنش نشان خواهد داد.

پس از این توئیت قیمت در معاملاتی فردایی عقب نشست اما برخی از معامله گران اعتقاد دارند عقب نشستن قیمت ها ناشی از برخورد قیمت دلار با سقف 26 هزار و 100 تومان بوده است. در این سقف حجم فروش ها زیاد شد و قیمت دلار تا 25 هزار و 800 ریخت.

اما به نظر می رسد اصلاح قیمت دلار و افزایش حجم فروش ها بی ارتباط با توئیت بانک مرکزی نباشد. زیرا امروز در همین آغاز به کار بازار قیمت در بازار متشکل حدود 1.88 درصد بالا رفت تا با کاهش فاصله قیمتی بتواند نوسان قیمت بازار را مهار کند. در این تاکتیک بازار ساز با نزدیک شدن به قیمت بازار و کاهش دامنه نوسانات سعی می کند قیمت را به صورت پله ای تغییر دهد.

پس از این اتفاق در بازار متشکل، تحلیل گران فنی به معامله گران توصیه کردند با احتیاط قدم بردارند و با توجه به حساسیت قیمت رعایت حد ضرر و سود را در نظر داشته باشند.معامله‌گرانی که در بازارها با دیدگاه کوتاه‌مدت و میان‌مدت فعالیت می‌کنند معمولا برای تعیین زمان خروج خود از معاملات از حد سود و حد ضرر استفاده می‌کنند. این افراد که بیشتر بر اساس تحلیل تکنیکال به خرید و فروش مشغول هستند، اغلب برای میزان سود و زیان خود محدوده‌هایی را تعیین می‌کنند. در این حالت، خروج از معامله با هدف کاهش زیان و افزایش سود انجام می‌شود.

قیمت یورو در بازار عمده فروشی و خرده فروشی

بازار ساز در شروع به کار امروز با پرش به نقطه 25 هزار و452 فاصله را کم کرد و در ادامه قیمت دلار 188 تومان کاهش داد. تا قبل از این تغییر قیمت، نرخ دلار سنا که نماد قیمت خرده فروشی رسمی است در سطح 25 هزار و 707 تومان بود که فاصله ناچیزی با نرخ معاملات فردایی داشت. معاملات فردایی شب قبل با 25 هزار و 900 تومان به کار خود پایان داده بود.قیمت یورو نیز در بازار عمده فروشی با 29 هزار و 295 تومان آغاز به کار کرد نرخ سنا برای یورو 29 هزار و 588 تومان عنوان شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید