پیش بینی روند بازار ارز

محدوده پرریسک خرید دلار؟ /منازعه 2+3 در بازار ارز

کدخبر: ۴۱۶۰۰۲
اقتصاد نیوز: دو نشانه در بازار ارز نشان می دهد قیمت دلار در سطوح بالا ماندگار نیست اما برخی معامله گران به سه دلیل اعتقاد دارند روند بازار ارز می تواند صعودی باشد. در این دیدگاه قیمت دلار ظرفیت حرکت را سطح بالای 24 را دارد.
محدوده پرریسک خرید دلار؟ /منازعه 2+3 در بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار به محدوده پرریسکی برای خرید بازیگران کوتاه مدت نزدیک شده است. این دیدگاهی است که برخی از تحلیل گران فنی در پایان روز یک شنبه مطرح کردند. از نگاه آن ها، اسکناس آمریکایی با سرعت زیادی از مقاومت های قیمتی عبور کرده است و نیاز دارد که حداقل در ابتدا با یک اصلاح قیمت مواجه شود. به گفته این دسته از معامله گران، دلار در اوج التهابات و جوسازی نوسان گیران، نتوانست دو ساعت بالای محدوده ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومانی باقی بماند، اتفاقی که نشان می دهد این ارز کار دشواری برای رشد قیمت دارد.

از سوی دیگر با افزایش قیمت دلار در بازار عمده فروشی حجم معاملات در این بازار کاهش یافت. کاهش حجم معاملات در روزهایی که بازار عمده فروشی رکوردهای تزریق و عرضه دلار را جابجا کرده می شود می تواند نشانه ای از تعدیل تقاضا در قیمت های بالا برای دلار و یورو باشد.

دلار پشت خطی

۳ دلیل برای رشد قیمت دلار

در مقابل دیدگاه کاهشی های بازار، دسته ای از فعالان به سه  دلیل اعتقاد دارند، قیمت دلار در روز دوشنبه، ظرفیت رشد قیمت را دارد. در درجه اول، از نگاه این گروه، بازار نسبت به مذاکرات هسته ای دیگر به اندازه گذشته خوشبین نیست و تصور نمی کند که قیمت قبل از انتخابات ریاست جمهوری به نتیجه برسد. در شرایط کنونی از نگاه آن ها بازار بیشتر به جنبه منفی اخبار تکیه دارد و جنبه خنثی یا مثبت را در نظر نمی گیرد.

به عنوان مثال، در یکی از آخرین خبرها، میخائیل اولیانوف سرپرست هیات مذاکراه کننده روسیه در نشست برجامی وین عنوان کرد که دور جاری (دور پنجم) این مذاکرات احتمالا باید دور پایانی باشد و فعلا برنامه ای برای دور ششم مذکرات در کار نیست. در حالی که یک برداشت صحبت اولیانوف این بود  که احتمال دارد مذاکرات در همین دور به نتیجه برسد، نوسان گیران سعی می کردند، این باور را در بازار برجسته کنند که اگر این دور از مذاکرات به نتیجه نرسد، تحریم ها به مدت بسیار بیشتری پایدار خواهند ماند.

در اکوایران ببینید : تشنج در بازار ارز

افزایشی ها هم چنین عنوان می کردند بازار ارز امروز به برکناری رسمی همتی از ریاست بانک مرکزی واکنش نشان خواهد داد. این در حالی است که کاهشی ها باور دارند، بازار کنار رفتن همتی را با افزایش های ابتدای هفته پیش خور کرده است. بنابراین نباید انتظار افزایش قیمت دلار را داشت. به خصوص که دیروز قیمت دلار در بازار تعدیل شد زیرا معامله گران تصور می کردند با برکناری همتی قرار نیست بی سامانی در اداره بانک مرکزی رخ دهد.

دلیل سومی که افزایشی ها را به پیش روی دلار در کانال ۲۴ هزار تومانی خوشبین کرده است، افزایش قیمت این ارز در معاملات پشت خطی بود. با وجود سه دلیل مورد اشاره افزایشی ها، هم چنان برخی تحلیل گران فنی باور دارند،‌خرید دلار در محدوده های کنونی می تواند پرریسک باشد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید