عوامل صعودی سکه از دست رفت؟

زمان اصلاح قیمت سکه؟پیش بینی بازار سکه در آخر هفته

کدخبر: ۴۲۱۵۰۲
اقتصاد نیوز: در صورتی که رشد غیرمنتظره ای در بازار طلا رخ ندهد و دلار نیز پشت محدوده ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان باقی بماند، سکه در روز پنج شنبه حتی توان افت به سوی حمایت ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را خواهد داشت
زمان اصلاح قیمت سکه؟پیش بینی بازار سکه در آخر هفته

قیمت سکه تا حدی حمایت عوامل صعودی خود را از دست داده است. روز چهارشنبه، در معاملات پشت خطی، قیمت دلار به سمت ابتدای مرز ۲۴ هزار تومانی حرکت کرد، عاملی که می تواند روند بازار فلز گران بهای داخلی در ابتدای روز جاری را تحت تاثیر قرار دهد.در روزهای قبل، سکه بازان با حمایت دلار توانسته بودند، قیمت فلز گران بهای داخلی را تا بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی ببرند. قطع روند صعودی دلار، کار را برای سکه بازان دشوار خواهد کرد.

در واکنش به افت قیمت دلار، دیشب در بازار سکه تمایل زیادی برای خرید وجود نداشت و بازیگران این بازار سعی می کردند با احتیاط رفتار کنند. به گفته فعالان،‌ در صورتی که رشد غیرمنتظره ای در بازار طلا رخ ندهد و دلار نیز پشت محدوده ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان باقی بماند، سکه در روز پنج شنبه حتی توان افت به سوی حمایت ۱۰ میلیون و ۲۰۰  هزار تومان را خواهد داشت. با این حال،‌ بخشی از معامله گران باور دارند که سکه شرایط نزول معنادار را ندارد، هر چند که برای صعود به بالای سطح ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز کار دشواری را پیش رو دارد.  به عبارت دیگر می توان گفت، بیشتر معامله گران باور دارند که بازار در روز پنج شنبه نوسان افزایشی یا کاهشی شدیدی را تجربه نخواهد کرد.

Image-1 (4)

عده ای از معامله گران عنوان می کنند، ارزش ذاتی قیمت سکه در محدوده ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قرار دارد و با توجه به اینکه حباب قیمت سکه عموما در روزهای اخیر بالای ۲ درصد بوده است، احتمال اینکه قیمت بازاری سکه به زیر ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برود،‌ پایین است. درسوی دیگر، تا زمانی که دلار پایین محدوده ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان قرار دارد، اتفاق صعودی در بازار سکه رخ نخواهد داد.

Image-3

در اکوایران ببینید : رابطه تورم، نرخ بهره اسمی و نرخ بهره واقعی با قیمت طلا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید