قیمت دلار در سطوح پایینی پایدار شده است؟

افت دلار، قیمت سکه را کاهشی کرد

کدخبر: ۴۲۶۱۴۱
دامنه نوسان قیمت دلار و سکه امامی به سطوح پایین‌تر منتقل شد. امیدها به تحقق توافق احیای برجام افزایش یافته است و فعالان بازار احتمال می‌دهند که قیمت‌ها بازگشت نکنند.
افت دلار، قیمت سکه را کاهشی کرد

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته روی 24 هزار و 750 تومان قرار داشت. در واقع دلار بعد از حدود 2 هفته مرز 24 هزار و 800 تومان را از دست داد و انتظارات کاهشی در بازار تقویت شد. برخی تحلیلگران مرز پایینی جدید دلار را 24 هزار و 400 تومان عنوان می‌کردند.

قیمت دلار در شروع معاملات امروز 24 هزار و 450 تومان بود. دلار در ساعات ابتدایی معاملات تمایلی برای بازگشت به بالای سطح 24 هزار و 800 تومان از خود نشان نداد و معاملات نیمه اول روز را با قیمت 24 هزار و 480 تومان به پایان رساند.

اخبار مذاکرات و جهت حرکت قیمت دلار

از جمله اخباری که در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز رد و بدل می‌شود و توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده است به لغو برخی تحریم‌های تجاری ایران مربوط می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد برای دسترسی ایران به بخشی از دارایی‌های مسدود شده خود در کره جنوبی و ژاپن، معافیت تحریمی صادر کرده است. در نتیجه امکان انتقال وجوه ایران به حساب‌های محدود شده به صادرکنندگان ژاپن و کره جنوبی فراهم می‌آید و بخشی از پول‌های ایران که در نتیجه تحریم‌ها مسدود شده بود، بدون نقض قانون آزاد می‌شود. سخنگوی وزات خارجه نیز اعلام کرده است که با توجه به پیشرفت‌های به دست آمده به پایان مذاکرات نزدیک شده‌ایم.

به طور کلی فضای اخبار امیدواری‌ها نسبت به آینده مذاکرات را قدری تقویت کرده است و احتمالا علت اصلی افت قیمت دلار نیز همین بود. حال باید دید واکنش بازار احساسی بوده و قیمت‌ها دوباره بازگشت می‌کنند یا اینکه روند قیمتی دلار به واقع تغییر کرده است.

افت قیمت سکه امامی

عدم تثبیت قیمت طلا بالای 1800 دلار یکی از عواملی بود که در روزهای اخیر مانع رشد سکه شده بود. طلای جهانی در طول معاملات صبح امروز بالای 1800 دلار نوسان کرد، اما افت قیمت دلار نیروی لازم برای افت قیمت سکه را فراهم کرد.

قیمت سکه امامی عصر روز گذشته روی 10 میلیون و 610 هزار تومان قرار داشت اما قیمت سکه صبح زود امروز 10 میلیون و 620 هزار تومان بود. قیمت سکه در حوالی ساعت 11 صبح و تحت تاثیر افت قیمت دلار روی 10 میلیون و 450 هزار تومان قرار گرفت. مرز 10 میلیون و 500 هزار تومان برای سکه مهم تلقی می‌شد. سکه برای ساعاتی زیر این مرز نوسان کرد و در پایان معاملات نیمه اول روز روی 10 میلیون و 500 هزار تومان ایستاد.

سکه امامی

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار که روز گذشته مرز حساس را از دست داده بود، امروز نیز افت کرد و موجب شد قیمت سکه کاهش یابد. علت اصلی افت قیمت‌ها احتمالا اخبار مثبت از توافق احیای برجام بود. سوال پیش روی فاعلان بازار این است که آیا قیمت‌ها بازگشت می‌کنند یا اینکه در سطوح جدید پایدار می‌مانند؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید