فشار دلار به قیمت طلا در بازار جهانی

بیت کوین تهدید نیست/ راز درجا زدن قیمت طلا

کدخبر: ۴۲۶۲۹۵
بانک انگلیس ، کانلیف می گوید ، ارزهای رمزپایه هنوز تهدیدی برای ثبات مالی نیستند.
بیت کوین تهدید نیست/ راز درجا زدن قیمت طلا

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، طلا با افزایش روند رو به رشد خود ، در کنار کاهش دلار آمریکا و بازده خزانه داری به بالاترین میزان تسویه حساب خود از اواسط ژوئن (تیر) رسیده است.

طلای آگوست با 0.8٪ کاهش به 1825 دلار در هر اونس رسید ، که بالاترین رقم برای فعالترین قرارداد از 16 ژوئن است و اندکی پس از انتشار کتاب بژ بانک فدرال در مورد شرایط اقتصادی ، که در آن تاکید شده اقتصاد ایالات متحده  اقتصاد "رشد متوسط ​​تا قوی" را پیش رو دارد.

Chintan Karnani ، مدیر تحقیق در Insignia Consultants ، به MarketWatch گفت ، جی پاول ، رئیس بانک فدرال امروز در سخنان خود در مجلس سنا هیچ موضوع جدیدی را مطرح نکرد، در حالی که تکرار می کند که تورم موقت خواهد بود و بازار کار هنوز برای بهبودی از بیماری همه گیر فاصله دارد. .

نتیجه اظهارات پاول این است که تورم باید به شدت افزایش یابد و رشد مشاغل برای هرگونه کاهش زودهنگام خرید اوراق قرضه توسط بانک فدرال باید به طور مداوم بالاتر باشد ، زیرا در صورت خروج احتمالی محرک می تواند دلار آمریکا را تقویت کند و طلا را تحت فشار قرار دهد .

به گفته ریکاردو اوانجلیستا ، تحلیلگر ارشد در ActivTrades ، پناهگاه امن طلا در حال گسترش است زیرا «چندین کشور در منطقه آسیا و اقیانوسیه همچنان به سخت گیری در تلاش برای جلوگیری از افزایش موارد کرنا ادامه می دهند.»

TD Securities می گوید ، وام های چینی ممکن است با افت های اخیر طلا ، خریدهای فیزیکی را نیز پشتیبانی کنند.

Credit Suisse می گوید ، قیمت طلا در سطوحی باقی می ماند که هنوز برای حاشیه های سالم و جریان نقدی آزاد برای معدنچیان پیش بینی می کند.برخی تحلیل گران اعتقاد دارند قیمت طلا در روزهای پیش رو تحت تاثیر دو متغیر است بازدهی اوراق خزانه و نرخ تورم انتظاری. با وجود اینکه بازدهی اوراق خرانه که یکی از رقبای اصلی طلا است افت کرده اما قیمت طلا چندان بالا نرفته است. دلیل آن افت بیشتر انتظارات تورمی است انتظارات تورمی در اقتصاد امریکا ریزش زیادی داشته و همین مساله ترمز افزایش قیمت طلا بوده است. در واقع این نکته راز صعودی نشدن قیمت طلا را توضیح می دهد. اما در چه حالتی قیمت طلا رشد می کند تحلیل گران می گویند در صورتی که اقتصاد مهم های جهان از جمله آمریکا و چین به سمت سیاست های انبساطی بروند امکان صعودی شدن قیمت طلا وجود دارد. در آمریکا با توجه به روند احیا فعلا این گزینه مد نظر نیست اما چین در هفته گذشته به این سمت قدم برداشته است.

ناامیدی از بیت کوین

معاون مالی بانک انگلیس ، جان کانلیف ​​، روز چهارشنبه گفت ، ارزهای رمزپایه هنوز به اندازه کافی بزرگ نیستند که خطر سیستمی برای ثبات مالی ایجاد کنند.

کانلیف ​​در مصاحبه اختصاصی با Joumanna Bercetche از CNBC گفت: « رونق سوداگرانه در رمزنگاری بسیار محسوس است ، اما من فکر نمی کنم که از مرز ریسک ثبات مالی عبور کرده باشد.»

ارزش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در ابتدای سال افزایش یافت و مدت کوتاهی به یک بازار 2.5 تریلیون دلاری تبدیل شد. حامیان بیت کوین ادعا کردند که می تواند ذخیره ارزش دیگری را ارائه دهد زیرا پس اندازکنندگان برای یافتن بازده به دلیل نرخ بهره بسیار پایین تلاش می کنند.

با این وجود ارزهای رمزپایه بسیار بی ثبات هستند و ارزش بازار از ماه مه (خرداد) بیش از 1 تریلیون دلار از دست داده است. بیت کوین از بالاترین رکورد نزدیک به 65هزار دلار در ماه آوریل (اردیبهشت) به حدود 32هزار و 500 دلار از روز چهارشنبه کاهش یافته است.

تنظیم کنندگان به طور فزاینده ای زنگ خطر را در مورد رمزنگاری به صدا درآورده اند. به ویژه چین در یک سری اقدامات که طی هفته های اخیر احساسات سرمایه گذاران را تحت فشار قرار داده است ، به دنبال سرکوب این صنعت است.

coindesk-BTC-chart-2021-07-15

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید