هیچ‌کس طلا را نزولی ندید؛

گاوهای بازار طلا زنده شدند

کدخبر: ۴۲۹۹۸۳
اقتصادنیوز: اظهارات جروم پاول، رییس فدرال‌رزرو، گاوهای بازار طلا را به عنوان فلزی گرانبها که توسط دلار ضعیف‌تر حمایت می‌شود، زنده می‌کند.
گاوهای بازار طلا زنده شدند

به گزارش اقتصادنیوز، احساسات در بازار طلا پس از شنیدن یک جمله از جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در بین تحلیل‌گران وال استریت به طور کامل تغییر کرد: «اقتصاد ایالات متحده به پیشرفت قابل ملاحظه بیشتری دست نیافته است تا کند شدن برنامه خرید اوراق قرضه خود را تضمین کند.»

در شرایطی که قیمت طلا در پایان هفته نزدیک به بالاترین سطح در شش هفته اخیر خود رسیده بود، تحلیل‌گران بازار در آخرین نظرسنجی هفته‌ای کیتکو نیوز، یک رأی نزولی به دست نداشتند، این یک تحول شدید از احساسات نزولی قاطع هفته پیش بوده است.

نظرات تحلیل‌گران نشان می‌دهد که معکوس شدن قیمت طلا به دلیل اقدامات فدرال رزرو است که نشان می‌دهد از نرخ‌های بهره کم و سیاست پولی انبساطی حمایت می‌کند.

آدریان دی، رئیس اداره دارایی آدریان دی گفت: « شواهد فزاینده‌ای در میان سرمایه‌گذاران وجود دارد و متوجه شده‌اند که بانک‌های مرکزی بزرگ جهان از جمله فدرال رزرو به هیچ عنوان عجله‌ای برای تغییر سیاست‌های خود نخواهند داشت. فدرال رزرو علی رغم صحبت درباره کاهش آن، ترازنامه خود را افزایش می‌دهد. این برای طلا بسیار صعودی است.»

این هفته 14 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، 11 نفر یا 79 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت. همزمان، تنها سه تحلیلگر یا 21 درصد انتظار دارند در کوتاه مدت شاهد معاملات خنثی باشند.

طلا

در همین حال ، 862 رای در نظرسنجی‌های آنلاین خرده فروش جمع آوری شد. از این تعداد، 155 شرکت کننده یا 70 درصد افزایش قیمت طلا در هفته آینده را پیش بینی کردند. 155 نفر دیگر یا 18 درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند. در حالی که 101 رای دهنده یا 12 درصد نسبت به قیمت بی‌طرف بودند.

خرده‌فروش‌ها به طور مداوم طلا را صعودی در نظر دارند، در حالی که طلا در فضایی قرار داشت که برای کاهش بازدهی واقعی اوراق قرضه دست و پنجه نرم می‌کرد. هفته گذشته 60 درصد از تحلیل‌گران وال استریت در مورد طلا بی‌تفاوت و خنثی بودند. بهای معاملات آتی طلا در ماه دسامبر (دی) با افزایش یک درصدی به پایان رسید و هر اونس 1826.40 دلار معامله می‌شود.

اظهارات پاول نه تنها به بیرون راندن بازار طلا از رکود اقتصادی کمک کرد، بلکه بر دلار آمریکا که بدترین عملکرد هفتگی خود از ماه مه (خرداد) را تجربه کرده بود، تأثیر گذاشته است. تحلیل‌گران گفته‌اند که تضعیف دلار آمریکا در هفته آینده به حمایت از قیمت طلا ادامه می‌دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید