افت دو درصدی قیمت سکه امامی؛

قیمت دلار به 28 هزار تومان نزدیک شد

کدخبر: ۴۳۵۹۹۳
قیمت دلار با وجود سیگنال‌های کاهشی معاون اول رئیس‌جمهور جدید افزایش یافت و به مرز 28 هزار تومان نزدیک شد. قیمت سکه نیز تحت تاثیر افت طلای جهانی حدود 2 درصد کاهش یافت.
قیمت دلار به 28 هزار تومان نزدیک شد

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار عصر روز گذشته روی 27 هزار و 740 تومان قرار داشت، دیروز مقدار عرضه دلار در سطوح بالایی بود. تنها در دو روز دیگر از سال جاری مقدار عرضه از روز گذشته بیشتر بود. با این وجود روند افزایشی قیمت دلار ادامه یافت. قیمت دلار در شروع معاملات امروز 27 هزار و 920 تومان بود.

واکنش قیمت دلار به اخبار چگونه بود؟

روند افزایشی قیمت دلار در حالی ادامه یافت که معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد که گشایش‌هایی برای دسترسی ایران به منابع بلوکه شده ایجاد شده است. به نظر می‌رسد اظهارات معاون رئیس جمهور نتوانست انتظارات بازار در مورد روند مذاکرات احیای برجام را به صورت جدی تغییر دهد.

برخی تحلیل‌گران معتقدند با شروع به کار وزرای جدید احتمال دارد قدری از عدم اطمینان حاکم بر بازار کاسته شود و قیمت دلار افت کند، در طرف دیگر عده‌ای معتقدند جهت‌گیری اقتصادی دولت جدید است که در روند حرکت بلند مدت قیمت دلار تعیین‌کننده است و واکنش‌های احساسی دلار دیر یا زود فروکش می‌کند.

از اخباری که توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده بود می‌توان به گزارشی از بلومبرگ اشاره کرد. بر این اساس آژانس در حال تدوین برنامه‌ای برای ادامه بازرسی‌ها در ایران، در حالت فرضی شکست مذاکرات احیای برجام است.

بازار سکه

قیمت سکه مرز 12 میلیون تومانی را از دست داد

قیمت طلای جهانی در شروع معاملات امروز زیر 1800 دلار قرار داشت و تا ظهر امروز به وقت ایران مسیر کاهشی را دنبال می‌کرد. قیمت سکه به این مسئله واکنش نشان داد و افت کرد. افت قیمت سکه در حالی اتفاق افتاد که روند قیمتی دلار در شروع معاملات امروز افزایشی بود.

قیمت سکه امامی عصر روز گذشته روی 12 میلیون و 230 هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه در شروع معاملات امروز روی 12 میلیون تومان قرار گرفت و افت 230 هزار تومانی را به ثبت رساند. قیمت سکه در ادامه باز هم کاهش یافت و زیر مرز 12 میلیون تومانی قرار گرفت. قیمت سکه ظهر امروز 11 میلیون و 970 هزار تومان بود.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت با وجود سیگنال‌های کاهشی که از سوی معاون اول رئیس‌جمهور صادر شد، رشد قیمت دلار ادامه یافت. قیمت طلای جهانی در شروع معاملات امروز مسیر کاهشی را دنبال کرد و باعث شد قیمت سکه امامی افت کند و زیر مرز 12 میلیون تومان قرار گیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید