بازار جهانی در روز هشت شهریور

ماه نحس برای بیت کوین/ آمار مهم برای قیمت طلا

کدخبر: ۴۳۷۰۰۹
در روز گذشته طلا و بیت کوین روند کاهشی داشتند اما به نظر می رسد برای بیت کوین این روند ادامه داشته باشد.
ماه نحس برای بیت کوین/ آمار مهم برای قیمت طلا

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، بهای معاملات آتی طلا روز دوشنبه با کاهش روبرو شد. درواقع پس از افزایش هفته گذشته کاهش یافت ، اما قیمت ها بالاتر از سطح اصلی 1800 دلار باقی ماندند.

معامله گران بیشتر سمپوزیوم سالانه جکسون حول ، فدرال رزرو  را در هفته گذشته هضم کرده اند. در حالی که هفته گذشته چندین مقام فدرال رزرو مصاحبه های جنجالی انجام دادند ، جی پاول ، رئیس فدرال رزرو ، روز جمعه گفت اگرچه فدرال رزرو می تواند امسال خرید اوراق قرضه ماهانه خود را کاهش دهد ، اما برای افزایش نرخ بهره عجله ای نخواهد داشت. اظهارات پاول در سیاست پولی ایالات متحده بیش از حد تحریک آمیز تلقی نشد.

بعد از نشست هم اندیشی بانک های مرکزی جکسون هول در روز جمعه، آدریان اش ، مدیر تحقیقات BullionVault ، می گوید: « بی تحرکی پاول در مورد کاهش قیمت دربازار به این معناست که طلا تمام افت 7 درصدی ماه اوت (مرداد) را پس گرفته است. این می تواند نشانه اولیه ای باشد که تورم پساکرونا در حال اتمام جذابیت خود است. با توجه به اینکه پاول اعتقاد دارد جهش تورم "گذرا" است ، آمار مهم برای قیمت طلا گزارش حقوق و دستمزد غیر کشاورزان در روز جمعه  است.هر اونس طلای دسامبر(دی) با 7.30 دلار معادل 0.4 درصد کاهش به 1812.20 دلار رسید.

در بازارهای کلیدی امروز، شاخص دلار آمریکا کمی بالاتر حرکت کرد و همچنان روند افزایشی دارند. قیمت های آتی نفت خام در حدود 69.00 دلار در هر بشکه معامله می شود. در عین حال ، بازده اسکناس خزانه داری 10 ساله ایالات متحده در حال حاضر 1.28 درصد است.

gold

شرط بندی بر روی حرکت صعودی بیت کوین؟

به طور تاریخی ماه سپتامبر (شهریور) برای بیت کوین نزولی بوده است و به نظر می رسد در سال جاری نیز همچنان همینطور باشد. قیمت بیت کوین (BTC) ممکن است در سال 2021 به بالاترین حد خود برسد ، اما این اتفاق در ماه آینده رخ نمی دهد.

داده های تاریخی قیمت تایید می کند که همیشه ماه سپتامبر(شهریور) شاهد کاهش قیمت BTC است. با بالغ شدن بیت کوین ، بیشتر قابل مشاهده است که این ارز دیجیتالی در هر ماه مانند همان ماه سال گذشته خود رفتار می کند.

مایکل ون دو پوپ ، نویسنده در سایت Cointelegraph این هفته اظهار داشت: « بیت کوین به هیچ وجه ماه سپتامبر را دوست ندارد.»

در حال حاضر نیز این ارز دیجیتالی روند کاهشی داشته است.

coindesk-BTC-chart-2021-08-30

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی