پیش بینی کیتکو از آینده فلز گرانبها؛

سیگنال صعودی طلا به سرمایه گذاران

کدخبر: ۴۳۸۰۲۹
در هفته جاری سرمایه گذاران طلا را صعودی پیش بینی کردند.
سیگنال صعودی طلا به سرمایه گذاران

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، پس از یک تابستان طولانی و آرام ، بازار طلا شروع به جلب توجه سرمایه گذاران کرده است. بر اساس آخرین نظرسنجی هفته ای کیتکو ، هر دو تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خرده فروش آینده طلا را افزایشی پیش بینی می کنند.

تحلیلگران می گویند طلا می تواند در حال آغاز یک افزایش جدید به سطح 1900 دلار باشد ، زیرا سرمایه گذاران به دنبال تصمیمات فدرال رزرو هستند که برنامه های خود را برای کاهش خرید اوراق قرضه ماهانه به تاخیر بیندازد.

تغییر چشمگیر پیش بینی های سیاست پولی با حمایت از قیمت طلا پس از آن صورت گرفت که وزارت کار ایالات متحده اعلام کرد تنها 235هزار شغل در آگوست (شهریور) ایجاد کرده است. این داده ها به طور قابل توجهی خلاف انتظار بود. اقتصاددانان پیش بینی افزایش مشاغل تا 720هزار را داشتند. دستاوردهای ایجاد شغل حتی از نزولی ترین برآوردها بسیار کمتر بود.

آدام باتون ، استراتژیست ارشد ارز در Forexlive.com ، می گوید: « فدرال رزرو قرار نیست در ماه سپتامبر(شهریور) به کاهش قیمت اشاره کند و آنها فقط یک گزارش مشاغل دیگر قبل از FOMC نوامبر (آذر) دریافت خواهند کرد. سایر علائم ضعیف رشد ایالات متحده را نیز اضافه کنید و شانس کاهش قیمت همچنان کم است زیرا رشد ناامیدکننده سه ماهه سوم ادامه پیدا خواهد کرد. طلا مقاومت قریب الوقوع را در 1834 دلار شکسته و همچنان بالاتر می رود.»

photo_2021-09-04_09-46-53

این هفته 15 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلا کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان ، 10 یا 67 درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند. همزمان ، دو تحلیلگر یا 13 درصد کاهش قیمت طلا را در این هفته انتظار دارند. سه تحلیلگر یا 20 درصد در کوتاه مدت نسبت به طلا بی طرف بودند.

در همین حال ، در یک نظرسنجی آنلاین در مجموع 637 رای اتخاذ کرد. از این تعداد ، 416 شرکت کننده ، یا 65 درصد ، به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته بودند. 118 نفر دیگر ، یا 19 درصد ، قیمت را کمتر گفتند ، در حالی که 103 رای دهنده ، یا 16 درصد ، بی طرف بودند.

احساسات صعودی فعلی نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است زیرا وال استریت و مین استریت انتظار داشتند قیمت ها افزایش یابد. آخرین قیمت هر اونس طلا 1832.30 دلار معامله شد که نسبت به هفته گذشته 0.7 درصد افزایش داشت. بیشتر این افزایش روز جمعه حاصل شد، طلا پس از داده های ناامید کننده اقتصادی بیش از 1 درصد افزایش یافت.

دیوید مادن ، تحلیلگر بازار در Equiti Capital ، گفت که او دلار آمریکا را زیر نظر دارد. اگر شاخص دلار آمریکا به زیر 91.75 برسد ، طلا بسیار بالاتر خواهد رفت.

با این حال ، او اضافه کرد که مایل است قیمت طلا به بالاتر از 1835 دلار در هر اونس برسد ، که همچنان یک نقطه مقاومت کوتاه مدت مهم است. طلا امسال سه بار این سطح را آزمایش کرده و موفق به شکستن این سطح مقاومت نشده است.

در اکوایران ببینید : رشد طلا ماندگار است ؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید