تقویم اقتصاد جهان؛نتیجه نشست بزرگ چه می شود؟

حواس بازار طلا و نفت به ایران، طالبان و جکسون هول

کدخبر: ۴۳۵۰۱۱
برخی معتقدند طلا بالای 1700 دلار در هر اونس تثبیت شد ، اما علاقه کافی در بازار طلا برای حفظ روند صعودی قیمت وجود ندارد.
حواس بازار طلا و نفت به ایران، طالبان و جکسون هول

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، در هفته جاری به نظر می رسد داده های منتشر شده از سوی آمریکا بیش از بقیه رویدادها بازار را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین گفت و گو کشورها بر سر طالبان نیز یکی از موضوعاتی است که بازار جهانی را تحت شعاع قرار می دهد.

هفته برای طلا:

به گفته تحلیلگران ، شکست طلا در سطح 1800 دلار در اونس، آن را در معرض فروش مجدد قابل توجهی قرار می دهد.

دنیل پاویلیونز ، کارگزار ارشد RJO Futures گفت ، اگرچه قیمت طلا پس از سقوط ناگهانی در هفته گذشته به سرعت بالای 1700 دلار در هر اونس تثبیت شد ، اما علاقه کافی در بازار طلا برای حفظ روند صعودی قیمت وجود ندارد.

پاویلیونز به کیتکو نیوز گفت: « طلا در آینده نزولی بیشتری خواهد داشت .مشکل این است که نقره بسیار ضعیف است و من فکر می کنم طلا دنباله رو آن خواهد بود.در موج بعدی کاهش به 1670 دلار خواهد رسید.» رویداد اصلی هفته آینده جلسه Jackson Hole است.

هفته برای دلار:

در نیمه اول هفته ، PMI های بخش خصوصی اولیه و کالاهای با دوام دو داده اصلی مورد توجه قرار خواهند گرفت. انتظار می رود خدمات PMI در روز دوشنبه و کالاهای با دوام اصلی در روز چهارشنبه محرک های اصلی باشند.

روز پنجشنبه ، مطالبات هفتگی بیکاران و تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه دوم مورد توجه قرار خواهد گرفت. با احتساب هرگونه تجدید نظر در برآوردهای اول ، ارقام ادعای بیکاری کلیدی خواهد بود.در پایان هفته ، تورم و هزینه های شخصی همه چیز را جمع بندی می کند. آمار نهایی مصرف کننده برای ماه آگوست(شهریور) نیز اعلام می شود. انتظار داشته باشید که هرگونه بازنگری ، به ویژه در جنبه های منفی ، تأثیرگذار باشد.

در زمینه سیاست پولی ، بازارها نیز به صحبت های جکسون هول پاسخ می دهند. انتظار می رود این عامل محرک اصلی دلار و بازارهای گسترده تر باشد. سمپوزیوم در 26 آگوست آغاز می شود. در هفته منتهی به 13 آگوست ، شاخص نقطه دلار با 1.06 درصد افزایش به 93.496 واحد رسید.

1fb9fcc4-38e3-46c3-8fcf-805bc6ad7fae

هفته برای یورو:

هفته ای شلوغ در زمینه داده های اقتصادی است.PMI های بخش خصوصی فرانسه ، آلمان و منطقه یورو در روز دوشنبه مورد توجه قرار خواهند گرفت. انتظار تأثیر زیادی از اعداد را داشته باشید. در اواخر روز دوشنبه ، آمار اعتماد مصرف کننده منطقه یورو نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

روز سه شنبه ، آمار تولید ناخالص داخلی آلمان برای سه ماهه دوم قبل از ارقام احساسات تجاری در روز چهارشنبه جلب توجه می کند.عنوان شاخص وضعیت کسب و کار آلمان برای ماه آگوست کلید خواهد بود. با جمع بندی همه چیز در روز پنجشنبه ، آمار اعتماد مصرف کننده آلمانی نیز بر این موضوع تأثیر می گذارد. هم اعتماد تجاری و هم مصرف کننده کلید بهبود اقتصادی پایدار هستند. اعداد ضعیف می تواند بر یورو تأثیر بیشتری بگذارد. در این هفته ، یورو 0.84 درصد کاهش یافت و به 1.1698 دلار رسید.

اتفاق ژئوپلیتیک:

ایران و چین همچنان مناطق اصلی مورد توجه بازارها هستند. به ویژه اخبار مربوط به خاورمیانه به نظارت مداوم نیاز دارد . گفت و گو و اتفاق افغانستان نیز نیاز به نظارت دارد.ایران به جت توافق هسته ای مد نظر بازارها قرار دارد. افغانستان با تصرف طالبان سوژه بازارها شده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید