پیش بینی بازار سکه روز یک شنبه

کف قیمت سکه بالا آمد/ نوسان سکه عادی تر شد

کدخبر: ۴۴۴۶۹۵
با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی در روز یک شنبه،‌قیمت سکه به احتمال زیاد تنها خود را نوسانات قیمت دلار هماهنگ خواهد کرد.
کف قیمت سکه بالا آمد/ نوسان سکه عادی تر شد

به گزارش اقتصادنیوز، کف قیمتی سکه یک محدوده بالاتر آمده است،‌ ولی هم چنان این فلز گران بها برای عبور از سقف پیشین، با مشکل رو به روست. دیروز سکه با وجود افت قیمت ناشی از کاهش دلار، مرز 12 میلیون  تومان را حفظ کرد.

حفظ این مرز برای بازیگران سکه بسیار مهم بود، چرا که نشان از بالا آمدن کف بازار داشت؛ قبل تر سکه بیشتر در محدوده 11 میلیون و 800 هزار تومانی مورد حمایت قرار می گرفت.

در کنار این، افت محدود سکه در روز شنبه در شرایطی که دلار نزدیک به 300 تومان کاهش را به ثبت رسانده بود، موجب شد که حباب فلز گران بهای داخلی کمتر شود.

در حالی که حباب فلز گران بهای داخلی در انتهای هفته گذشته نزدیک به 500 هزار تومان بود، فاصله ارزش ذاتی و بازاری سکه در روز شنبه به حدود 400 هزار تومان رسید. کاهش حباب سکه حکایت از عادی تر شدن نوسانات دارد.

Untitled-13

با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی در روز یک شنبه،‌قیمت سکه به احتمال زیاد تنها خود را نوسانات قیمت دلار هماهنگ خواهد کرد. برگشت دلار به سوی سطح 28 هزار و 500 تومان می تواند زمینه ساز سقف شکنی در بازار سکه شود. سکه مدت هاست که از سقف 12 میلیون و200 هزار تومان گذر نکرده است و رشد امروز دلار می تواند، زمینه ساز چنین اتفاقی شود.

با این حال، افت دلار به زیر محدوده 27 هزارو 800 تومانی نیز می تواند موجب فشار فروش در بازار سکه و از دست رفتن حمایت 12 میلیون تومانی شود. با توجه به بالا آمدن ارزش ذاتی قیمت سکه، احتمال افت زیاد در بازار سکه کمی دور از انتظار است. البته ممکن است تعطیلی های اواسط هفته موجب شود که گروهی از معامله گران به صورت موقت از بازار خارج شوند. معمولا کسانی که اهل ریسک نیستند، در شرایط ابهام آلود، بخشی از دارایی های سکه یا ارز خود را به فروش خواهند رساند.

پشت خطی2

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید