پیش بینی روند بازار ارز در شروع هفته چهارم مهر

جدول دردسرساز برای قیمت دلار /معامله گران منتظرند

کدخبر: ۴۴۷۵۴۲
معامله گران ارزی در روز شنبه 24 مهر جهت قیمت دلار را تابع رفتار بازار ساز می دانند با این حال یک جدول برآوردی بر فضای نزولی بازار سایه انداخته است.
جدول دردسرساز برای قیمت دلار /معامله گران منتظرند

به گزارش اقتصادنیوز، دلار معاملات روز شنبه را با قیمتی بالاتر از انتهای هفته آغاز خواهد کرد. اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی روز جمعه در مقاطعی توانست بالای محدوده 27 هزار و 300 تومان نوسان کند؛ این موضوع انتظارات افزایشی بازیگران ارزی برای ابتدای روز شنبه را بالا برده است. به گفته فعالان، عدم انتشار اخبار مثبت از مذاکرات معاون سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ایران موجب شد که به یکباره خریدهای ارزی افزایش پیدا کند.


 


 

 

با این حال، افزایش خریدها در بازار پشت خطی، بدون حضور بازارساز رخ داد. معامله گران در صورتی از ادامه روند افزایشی اطمینان پیدا خواهند کرد که روز شنبه بازارساز سد راه محکمی در برابر بازیگران ارزی ایجاد نکند. بازارساز در هفته گذشته با افزایش عرضه ارز نقش مهمی در افت حدود 3 درصدی دلار داشت. به همین دلیل، عکس العمل بازارساز در برابر رشد پشت خطی قیمت دلار عامل مهمی است که رفتار معامله گران در روز جاری را تعیین خواهد کرد.

افزایش 10 تا 30 درصدی حقوق کارکنان در  ۱۴۰۱ قطعی شد

از نگاه تحلیل گران فنی قیمت دلار دو مقاومت 27 هزار و 500 و 27 هزار و 750 تومان را در مقابل خود دارد. از یک شنبه هفته گذشته، اسکناس آمریکایی بالای سطح 27 هزار و 500 تومان نوسان نکرده است و این موضوع اهمیت سطح یاد شده برای بازیگران افزایشی را آشکار می کند.

پشت خطی

یکی از نشانه های کاهشی که بازیگران بازار ارز به آن تکیه می کنند، ‌کاهش ارزش دلار در سلیمانیه عراق است. از نگاه فعالان این موضوع علامت کاهشی را به بازار داخلی ارسال می کند. این در حالی است که ارزش اسکناس آمریکایی در ترکیه صعودی است و علامت متناقض افزایشی را مخابره می کند.

در کنار عوامل فنی و اتفاقات درون بازار روز گذشته یک جدول در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد که در آن روند قیمت دلار ترسیم شده بود. این جدول به سازمان برنامه و بودجه نسبت داده شد و در آن اعداد بسیاری بالایی در صورت تداوم تحریم ها برای قیمت دلار ذکر شده بود. نکته دیگر جدول قیمت دلار در صورت لغو تحریم ها بود که با محدوده کنونی تفاوت زیادی نداشت. اصالت و اعداد این جدول  از سوی سازمان برنامه تکذیب شد با این حال در گروه های مختلف اقتصادی دست به دست شد.

در صورتی که این اعداد در بازار مورد توجه قرار بگیرد حداقل در ابتدای هفته می تواند در روند بازار نویز ایجاد کند چون برخی معامله گران تحت تاثیر آن آرایش خود را تغییر خواهند. در واقع می تواند گفت این جدول در مسیر نزول قیمت دلار دردسر ساز شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید