پیش بینی بازارهای چهارشنبه 20 بهمن 1400

بازار خودرو، دلار و مسکن گوش به زنگ مذاکرات وین

کدخبر: ۴۷۴۹۶۶
اقتصادنیوز: معامله گران در همه بازارها منتظر تعیین تکلیف مذاکرات برجامی وین هستند. فضای بازارها مثبت و نشان از توافق احتمالی در وین دارد.
بازار خودرو، دلار و مسکن گوش به زنگ مذاکرات وین

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارها در اوج حساسیت به سر می برند و معامله گران در انتظارند که ببینند که تصمیمات سیاسی ایران و امریکا در خصوص توافق احیای برجام می تواند به کدام مسیر خواهد رفت. فضای بازارها نسبت به توافق احتمالی مثبت است.

بازار ارز و سکه | دلار و سکه نزولی شدند

در بازار ارز و سکه، قیمت ها متاثر و همزمان با از سرگیری مذاکرات برجامی وین دوباره مسیر کاهشی در پیش گرفت. در بازار ارز قیمت دلار به کف کانال نزدیک می شود و حتی برخی منابع از قیمت 25 هزار تومان هم خبر داده اند. قیمت درهم هم در کانال 7200 تومان قرار گرفت این در حالی است که قیمت سکه نیز مسیر نزولی را در پیش گرفته است. فضای بازار ارز نسبت به توافق احتمالی در وین مثبت است و سیگنال های ارسالی مثبت، شرایط را برای خریداران سخت و پرچالش کرده است. بازار بیشتر در موقعیت فروش است. باید منتظر بود که کف قیمت دلار کجاست، چرا که در روزهای آینده بازار دو سویه متفاوت ممکن است در پیش گیرد یا کف های جدید قیمتی را تجربه میکند یا اینکه مسیر افزایشی را دوباره در پیش می گیرد.

خبر مهم برای خریداران ارزهای دیجیتال

سقوط قیمت خودرو در بازار / کدام محصولات ارزان شدند؟

 


بازار سهام | شاخص بورس در مسیر صعودی باقی می ماند؟

در بازار سهام، در روز سه شنبه با غیرفعال شدن فروشندگان، شاخص دوباره به کانال صعودی برگشت و حتی سمت تقاضا امیدوار است با هجوم به نقطه های حساس سمت تقاضا، شاخص را دوباره در پایان هفته به کانال 1.3 میلیون واحد برگرداند. شاخص های عملکردی نشان میدهد که همچنان فروشندگان نسبت به خریداران با فاصله در شرایط بهتری به سر میبرد. سیگنال های مثبت از وین هم از شدت خروج پول حقیقی ها کاسته که میتواند مثبت و مهم تلقی شود. باید دید بورس بازان با حمایت حقوقی ها و کاهش تردید حقیقی ها در مسیر صعود شاخص پایدار می میاند یا خیر؟

سیگنال مذاکرات برجامی تهران- واشنگتن به بازار مسکن/ قیمت مسکن ریزش کرد

بازار خودرو | خودرویی ها منتظر وین هستند

در بازار خودرو، قیمت ها در روز سه شنبه تغییری نداشت و بازار همچنان منتظر تعیین تکلیف مذاکرات برجامی وین است. به نظر میرسد در صورتی که توافق احتمالی وین قوام بگیرد، بازار دوباره شاهد تحرکات مثبتی خواهد شد. فعلا در بازار خریداران و فروشندگان فعالی نیستند. در صورت رفع تحریم ها ممکن است شرایط حداقل به صورت روانی شاهد تغییر چشمگیری باشد. در صورت تداوم کاهش قیمت دلار، قیمت خودرو هم به دنبال قیمت دلار مسیر نزولی را در پی میگیرد. در تازه ترین رویداد، طرح فروش فوق العاده سایپا شامل 6 محصول از روز پنج شنبه 21 بهمن به مناسبت دهه فجر آغاز می‌شود. دیروز پیش فروش ایران خودرو هم آغاز شده بود و تا پنج شنبه ادامه دارد. 

بازار مسکن | اگر توافق حاصل شود، قیمت مسکن ...

در بازار مسکن فعالان با جدیت به مقوله رفع تحریم ها و توافق احتمالی وین چشم دوخته اند. از نگاه فعالان مسکن در صورت توافق احتمالی وین، بازار میتواند شرایط منطقی تری به خود گیرد و سمت تقاضا دوباره تا حدودی فعال شود. 

بازار ارز دیجیتال | رمز ارزها منتظر گزارش مهم روز پنج شنبه 

روز گذشته بالاترین قیمت بیت کوین 45 هزار و 400 دلار بود که بالاترین قیمت بیت کوین در 30 روز اخیر به حساب می آید. با اینکه پس از آن قیمت بیت کوین 2 هزار دلار ریزش داشت، اما تحلیل گران بر این باورند که این اتفاق فضای بازار را تغییر داد.

اتریوم هم در همان محدوده قبلی با تحرکات مثبتی روند مشابه بیت کوین را دنبال کرد. در بازار رمز ارزها خریداران دوباره فعال شده اند. گزارش روز پنج شنبه فدرال رزرو در خصوص نرخ تورم در امریکا میتواند استراتژی رمزبازان را تغییر یا تحکیم کند.

 

  • 14000816000624_Test_PhotoN
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید