سفر به شهر بالن‌‌ها چقدر هزینه می‌برد؟/جدولی از نرخ‌های تور کاپادوکیا ترکیه

کدخبر: ۱۲۲۱۶۰
هزینه سفر به کاپادوکیا در حدود یک میلیون و 300 تا سه میلیون و 200 هزار تومان متغییر است و بستگی به نوع اتاق و هتل محل اقامت، خدمات تور و... دارد. هزینه بالن‌سواری هم در حدود 600 هزار تومان می‌شود.
سفر به شهر بالن‌‌ها چقدر هزینه می‌برد؟/جدولی از نرخ‌های تور کاپادوکیا ترکیه

مریم نوری: کاپادوکیا از مناطق دیدنی ترکیه است و بالن‌سواری بر فراز آن تجربه‌ای متفاوت با هر سفر دیگری است‌. کاپادوکیا مجموعه‌ای از چند دهکده است که خانه‌هایشان را در دل کوه و به صورت غار ساخته‌اند. چیزی شبیه به روستاهای کندوان و میمند کرمان اما از لحاظ گردشگری بسیار توسعه‌یافته است. یکی از تفریحات مهم آن بالن‌سواری است. البته تفریح گران‌قیمتی محسوب می‌شود. این شهر 376 کیلومتر از آنکارا و 730 کیلومتر از استانبول فاصله دارد که باید این مسیر با اتوبوس طی شود. به همین دلیل دسترسی به آن کمی سخت است.

به گزارش اقتصادنیوز،‌کاپادوکیا جایی که زمین در اثر میلیون‌ها سال فرسایش به شکل‌های عجیب و فانتزی درآمده، دودکش‌های پریان که در اشکال اهرام‌، مخروط‌ها و قارچ‌ها و کلاه‌های مختلف است. همینطور شهرها و عبادتگاه‌هایی که تا عمق چندین متری زمین قرار گرفته‌اند. مناظری خارق‌العاده و استثنایی که گویی جایی خارج از کره زمین است. لذت بالن‌سواری و دیدن این اشکال زیبای طبیعی از بالا، خاطره سفری دل‌انگیز را برای هر گردشگری رقم می‌زند.

هر ساله فستیوال بالن‌سواری در کاپادوکیا برگزار می‌شود اما روزهای خارج از فستیوال هم شما می‌توانید از بالن‌سواری لذت ببرید و تفاوت آن با فستیوال در این است که کمی خلوت‌تر برگزار خواهد شد. شرکت‌های مختلفی ارائه‌دهنده این پرواز‌ها هستند، که از نظر قیمت با هم متفاوت هستند و علت این تفاوت به اندازه سبد بالون، تعداد مسافران، طول پرواز، کیفیت صبحانه و پذیرایی، میزان ارتفاعی که پرواز می‌کنند و بیمه بر می‌گردد. اما قیمت‌ها تقریباً حدود 150 تا 160 یورو است.
برنامه پرواز تمام شرکت‌ها از صبح زود، هنگام طلوع آفتاب شروع می‌شود تا مسافران بتوانند طلوع آفتاب رو در حال پرواز ببینند. طول پرواز هم ۶۰ یا ۹۰ دقیقه است و اکثر خلبان‌ها زمان زیادی را صرف نشان‌دادن ‌دودکش‌های جن و پری و تپه‌های رنگین‌کمانی توفا در دره‌های منطقه می‌کنند. که برای این کار تجربه خلبان حرف اول را می‌زند. زیرا در بسیاری از نقاط دنیا‌، بالون سواری شامل رسیدن به ارتفاع بالا و فراهم کردن یک نمای پانورامایی شگفت‌انگیز از منطقه برای مسافران است‌؛ اما در کاپادوکیا رسیدن به ارتفاع بالا ملاک نیست بلکه بهترین خلبانان در ابتدا بالون را به ارتفاع بالا می‌برد و پس از آن زمان زیادی از پرواز را به فرو بردن بالون در دره‌ها و بیرون آوردن از آن اختصاص می‌دهد که لذت و هیجان پرواز را چندین برابر می‌کند. در پایان هم گرفتن مدال و عکس یادگاری این خاطره را برای همیشه ثبت می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز، هزینه سفر به کاپادوکیا در حدود یک میلیون و 300 تا سه میلیون و 200 هزار تومان متغییر است و بستگی به نوع اتاق و هتل محل اقامت، خدمات تور و... دارد. هزینه بالن‌سواری هم در حدود 150 تا 160 یورو است که در حدود 580 هزار تومان می‌شود. در بسیاری از تورها هزینه ورودیه‌ها برعهده مسافر است که چیزی حدود 100 دلار باید در نظر گرفت. ناهار و شام هم با مسافر است. سفر کاپادوکیا سفری سخت محسوب می‌شود با توجه به پیاده‌روی‌های سه چهار ساعته‌ای که دارد، بنابراین خیلی از تورها از پذیرفتن افراد سالخورده و کودکان معذور هستند. 

 



 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید