روزنامه بیلد آلمان:

آلمان انتقال 300 میلیون یورو به ایران را بررسی می‌کند

کدخبر: ۲۲۴۸۴۳
اقتصادنیوز؛ یک روزنامه معتبر آلمانی به نقل از مقام های دولت این کشور نوشت که برلین درخواست تهران را برای برداشت مبلغ 300 میلیون یورو از حساب های بانکی خود در آلمان و انتقال آن به ایران، بررسی می کند.
آلمان انتقال 300 میلیون یورو به ایران را بررسی می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ روزنامه بیلد آلمان به نقل از مقام های دولت آلمان که نام آنها فاش نشده است، نوشت که درخواست تهران برای برداشت این مبلغ از حساب بانک یوروپیش – ایرانیش هندلسبنک (ایهبنک) و انتقال آن به ایران، با هدف تامین بخشی از موجودی ارزی این کشور در پی اعمال تحریم های تازه ایالات متحده علیه بخش مالی ایران است. 

رویترز در بخشی از این گزارش نوشت: واشنگتن با اعلان اعمال تحریم های تازه علیه ایران، به همه کشورها هشدار داده است که خرید نفت ایران را تا نوامبر (آبان ماه) متوقف کرده و شرکت های خارجی از معامله با ایران خودداری کنند و در غیراین صورت با مجازات های آمریکا روبرو خواهند شد. 

به نوشته بیلد، بافن اکنون سرگرم بررسی این درخواست است که به آگاهی مقام های بلندپایه دولت آلمان در دفتر صدراعظم و وزارتخانه های امور خارجه و دارایی این کشور رسیده است. 

رویترز افزود: تاکنون بافن و وزارتخانه های امور خارجه و دارایی آلمان در این باره اظهارنظری نکرده اند و بانک مرکزی این کشور و سخنگوی ایهبنک نیز از اظهار نظر در این باره خودداری کرده اند.

براساس گزارش بیلد، با وجود ادعاهای سازمان های اطلاعاتی واشنگتن و تل آویو مبنی بر اینکه ایران قصد دارد از این پول در مسیرهای نادرست استفاده کند، مقام های آلمان گفته اند که نشانه و شواهدی در این زمینه وجود ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید