آمار بد اقتصاد آلمان،طلا را نگران نکرد

سکته اقتصادی قلب یورو

کدخبر: ۳۵۷۷۴۱
قیمت طلا امروز در حدود 1935 دلار و در حال نوسانی بسیار آرام است. با این حال شاخص‌های منتشر شده در آلمان خبر از بدتر شدن وضعیت اقتصادی می‌دهند.
سکته اقتصادی قلب یورو

به گزارش اقتصاد نیوز، قیمت طلا با آغاز هفته کاری نوسانی متمایل به کاهش داشت. اما هرگاه در چند روز گذشته اونس به کف 1925 تا 1930 دلار رسید، قیمت اونس 10 تا 30 دلار رو به افزایش گذاشت.

بنظر می‌رسد سرمایه‌گذاران متوجه این کف و سقف بازار اونس شده‌اند که موجب شده طلا  امروز نوسانی بسیار غیرمتعارف و ناچیز نسبت به هفته‌های گذشته داشته باشد.

نمودار اونس

دور خیز طلا در وضعیت نابسامان اقتصادی؟ 

ساعتی پیش تولید ناخالص داخلی فصلی و سالانه آلمان منتشر شد. این گزارش نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی فصلی 7 درصد و سالانه آلمان 10درصد رشد منفی داشته است. اما این خبر مایوس کننده تأثیر چندانی  بر وضعیت قیمت طلا نگذاشت،  به ‌نظر می‌رسد بازار به این آمار و ارقام عادت کرده است. یا به عبارتی دیگر قیمت فعلی با پیش‌فرض چنین آماری به این حد و حدود رسیده است.

از سوی دیگر اکثر تحلیل‌گران کیتکو طبق روال چند هفته گذشته مشغول به نواختن ناقوس رکود اقتصادی و صعود طلا هستند. اما از آنجایی کف فعلی 1930 دلار بالاترین قیمت آن در تاریخ قیمت اونس است این تحلیل‌ها شاید خیلی نادرست نباشند.

آلمان

آینده طلا به کدام سمت و سو خواهد رفت؟

بخش تحقیقات تحلیلی بلومبرگ "بلومبرگ اینتلیجنس" نیز روند کلی طلا را به‌شدت صعودی پیش‌بینی می‌کند. طبق گزارش اخیر این بخش از بلومبرگ قیمت اونس طلا تا 18 ماه آینده تا حد 3 هزار دلار پیش‌می‌رود. 

بلومبرگ

کنفرانس سالانه جکسون هول سمپوزیوم

کنفرانس سالانه جکسون هول که قرار است از روز پنج‌شنبه همین هفته بطور مجازی برگزار شود تشکیل شده از جمعی از بانکداران بانک‌های مرکزی ، اقتصاددانان و مدیران موسسات مالی است. 

گری واگنر از سایت TheGoldForecast.com با اشاره به این کنفرانس در مصاحبه  با کیتکو گفت: نتیجه این کنفرانس احتمالاً این خواهد بود که بانک های مرکزی جهان تلاش‌های خود را برای ایجاد رونق اقتصادی از طریق پایین آوردن ارزش پول خود  تشدید کنند. در این صورت من معتقدم که این میتواند تأثیر مخربی بر دلار آمریکا داشته باشد و اگر این اتفاق بیفتد ما شاهد صعود طلا خواهیم بود. 

واگنر  همچنین اظهار کرد که طلا از این سطح فعلی سقوط قابل توجهی نخواهد کرد و او  در حال حاضر آماده فروش نیست. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید