دژ حمایتی اونس دوام می‌آورد؟

طلا گوش به زنگ نطق رئیس فدرال رزرو آمریکا

کدخبر: ۳۵۷۶۶۷
بازار طلا که در میانه روز دوشنبه حد و حدود خود را پیدا کرده بود مجددا به سمت مرز حمایتی عقب نشینی کرد. قیمت اونس در پایان معاملات در کانال 1920 دلار بسته شد.
طلا گوش به زنگ نطق رئیس فدرال رزرو آمریکا

به گزارش اقتصاد نیوز، دیروز دوشنبه قیمت اونس طلا جهانی نزدیک به 15 دلار نسبت به‌روز گذشته کاهش قیمت داشت. پس از باز شدن بازار و کاهش قیمت تا 1930 دلار، قیمت لحظه‌ای اونس طلا تا 1961 دلار پیشرفت و بسیاری را به آینده صعودی در این بازار امیدوار کرد. اکنون اونس طلا بروی پایین‌ترین میزان روز خود یعنی 1924 دلار قرار دارد و در کل نزدیک به 1 درصد کاهش قیمت داشته است.

برخی از تحلیل‌گران کاهش قیمت دو روز اخیر بازار‌ها را نتیجه سیر طبیعی طلا،  تداوم بهبود وضعیت ارز و اخبار امیدوارکننده استفاده از پلاسما برای درمان بیماری کرونا می‌دانند. اما برخی دیگر از تحلیلگران شکسته نشدن حد 1920دلار را به فال نیک می‌گیرند و از آن بهعنوان یک سد مهم حمایتی برای بازگشت نیرومند اونس طلا به بالای حد 2000 و فراتر یاد می‌کنند. 

نمودار قیمت اونس

بااین حال چشم و گوش طرفین این مناظره به همراه تمام سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران بازار‌های دیگر در انتظار سخنرانی جروم پاول، رئیس‌هیئت مدیره فدرال رزرو درسمپوزیوم سالانه جکسون هول در روز 5 شنبه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید