بازتاب حکم محرومیت سنگین یک مدیر ورزشی در ایران/ تلاش برای تبرئه

کدخبر: ۲۰۷۶۳۹
با تصمیم مدیران ارشد فوتبال ایران و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال یکی از اعضای باشگاه پرسپولیس با محرومیت پنج ساله همراه شده است.
بازتاب حکم محرومیت سنگین یک مدیر ورزشی در ایران/ تلاش برای تبرئه

این مدیر متهم به مشارکت در یک پرونده فساد مالی شده و به این منظور به کمیته اخلاق رفته و از خود دفاع کرده است. در همین حال حکم کمیته اخلاق وی را با محرومیت 5 ساله از حضور در میادین فوتبالی مواجه کرده است و این حکم به زودی به باشگاه ابلاغ و اجرایی خواهد شد.این حکم بعد از اعلام کمیته اخلاق اکنون در اختیار دبیرکل فدراسیون فوتبال قرار گرفته و البته مهدی تاج بنا به مصلحت ترجیح داده آن را امضا و برای ابلاغ به باشگاه پرسپولیس ارسال نکند.

*پیروانی: دخل و تصرفی در هدایای داده شده نداشتم

مدیر تیم فوتبال پرسپولیس گفت که دخل و تصرفی در هدایای داده شده به بازیکنان تیم ملی نداشته است.افشین پیروانی بعد از دیدار تیم‌های پرسپولیس و پارس جنوبی که با تساوی یک بر یک به پایان رسید در مورد محرومیت یکی از مدیران تیم‌های پایتخت که باعث شد اذهان به سمت او منحرف شود، به خبرنگاران گفت:« اجازه دهید مشخص شود که منظور کمیته اخلاق چه کسی بوده، اگر منظور آنها من بوده باشم در این صورت پاسخگو خواهم بود.»

مدیر پیشین تیم ملی در مورد اینکه قضیه مراجعه او به کمیته اخلاق گفت:« یکسری جوایزی بوده که اسپانسر تیم ملی به اعضای تیم داده است، نماینده این اسپانسر در این مراسم حضور داشت، شما می‌توانید با ۵۷ نفری که در مراسم اهدای این جوایز حضور داشتند تماس بگیرید. این پاداش‌ها به همه اعضای تیم شامل بازیکنان، کادرفنی و مسئولان داده شده و من دخل و تصرفی در این هدایا نداشتم. شما می‌توانید با بازیکنان تیم ملی تماس بگیرید که آیا چنین موضوعی صحت دارد یا خیر. من به عنوان مدیر تیم برگه جوایز را امضا کردم و حالا تقصیرات به گردن من افتاده است.»

*ملی‌پوشان می‌توانند بی گناهی پیروانی را تایید کنند

در همین حال نماینده اسپانسر وقت تیم ملی به شایعاتی که در خصوص اهدا نشدن کارت هدیه به بازیکنان از سوی مدیر اسبق این تیم واکنش نشان داد.سعید علی‌نیا به خبرگزاری فارس گفت:«بحث‌هایی که به راه افتاده، برای حدود دو سال قبل است. زمانی که در ایام عید قرار داشتیم و  طبق توافقی که بین شرکت فناپ اسپانسر تیم ملی و فدراسیون فوتبال انجام شده بود، قرار بود کارت‌های هدیه‌ای به عنوان هدیه و پاداش به بازیکنان تیم ملی بدهیم و در همین رابطه قرار بود که تمامی اعضای تیم ملی از اعضای کادر تدارکات گرفته تا بازیکنان و سایرین،‌این کارت هدیه را دریافت کنند که البته تعداد هم زیاد بود.من به عنوان نماینده اسپانسر، تمامی کارت‌های هدیه را به محل اقامت تیم ملی بردم و آنجا شخصاً این کارت‌های هدیه را داخل پاکت کرده و به همه اعضای تیم ملی و هر کسی که در اردو حضور داشت، این کارت‌ها اهدا شد. افشین پیروانی هم در این محل حضور داشت و شخصاً به همه موارد نظارت می‌کرد، من هم کارت‌های هدیه را به همه دادم و کسی نبود که کارت نگرفته باشد.اینکه گفته می‌شود پیروانی کارت‌های هدیه را نداده اصلاً صحت ندارد، همه بازیکنان تیم ملی کارت هدیه گرفتند و حتی دوستان تدارکات،‌ کادر پزشکی و سایرین هم هدایایشان را دریافت کردند. از بازیکنان آن زمان می‌توانید بپرسید که کسی نیست که کارت هدیه نگرفته باشد، حتی پیروانی برای برخی از بازیکنانی که در اردوی قبلی بودند و در آن اردو نبودند، کارت هدیه درنظر گرفت و به طور مثال؛ برخی از لژیونرها که در اردو نبودند هم کارت هدیه خود را دریافت کردند، چرا که من از آنها در اردوهای بعدی پرسیدم و آنها گفتند که کارت‌هایشان را دریافت کردند. مسئول اهدای کارت‌ها من بودم و پیروانی به عنوان ناظر از سمت تیم ملی در زمان اهدای کارت‌ها حضور داشت. »

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید